Битката за азиатския винен пазар се засилва и затова говори растящото съперничество между французи, италианци и испанци.

Все по-категорична е заявката на Италия да се наложи над Франция, която има традиционно силни позиции в Азия. Борбата за многообещаващия азиатски пазар се разгорещява още повече, тъй като той е по-слабо засегнат от Европа и САЩ от икономическата и финансовата криза.

Впечатление прави Италия, която вече се намира на начело сред страните износителки на вино с 23% пазарен дял. Следват Испания (22%) и Франция (14%), според статистиката на Международната организация по лозата и виното (OIV).



До скоро, италианските производители изнасяха вино основно за пазарите в Северна Америка, Северна Европа, Германия и Швейцария, но Азия добива все по-притегателна сила.

Последният пример за това беше скорошната азиатска обиколка на италианския премиер Марио Монти, които положи сериозни усилия да рекламира продуктите с марка Made in Italy, включително и вината.

На приключилото в сряда винено изложение във Верона Vinitaly се забелязваше засилен интерес от страна на азиатските търговци, отбелязва АФП. Освен че италианските вина, които предлагат много добро съотношение качество/цена, се радват на голям интерес, тяхното търсене в Азия се превръща все повече в мода.

Наблюдава се и чувствителна промяна в консумацията на алкохол на основните азиатски пазари.

В миналото китайските потребители предпочитаха силните напитки, но кампаниите за обществено здраве оказват вече своето влияние. Не трябва и да пропускаме факта, че нивото на живота силно нараства, отбелязва пред АФП Бенджамин Чау, изпълнителен директор на Hong Kong Trade Development Council. През миналата година консумацията на вино в Азия достигна 5,5 млрд л., което е с 10% повече в сравнение с 2010. Анализаторите предвиждат през 2015 това количество да достигне 6 млрд л.

Италианските производители съзнават, че за да си спечелят позиции на огромния китайски пазар ще трябва да покажат какво точно представлява виното, защо се пие и как се съчетава с храната, споделя Еторе Николето шеф на италианския производител Santa Margherita.

Източник: Divino.bg