За въздействието на парфюмите върху емоционалното ни състояние и върху начина, по който ни възприемат околните, е изписано достатъчно.

Никоя от нас не се съмнява, че изборът на парфюм е важна задача. И все пак как да открием ароматът, които подхожда най-много на нашата индивидуалност.

Първото ни запознаване с даден парфюм обикновено е по-кориците на някое списание. Той ни привлича с дизайн на опаковката, интересна реклама или просто е поредното творение на любима наша марка. Всичко това ни въздейства предимно емоционално и ние решаваме да тестваме аромата. Всъщност изборът на парфюм по опаковката не е дотам погрешна стратегия. Само че я използвайте не за вземане на решение за покупка, а само за отсяване на вариантите. Все пак не може да тествате всички аромати, които се предлагат на пазара или поне това би ви отнело прекалено много време.

И така дизайнът на опаковката може да ни даде първоначална информация за съдържанието. Тежките ориенталски парфюми са в страстно червено (често в комбинация със черно и златисто), а флакончетата им са с богата декорация и интересна форма. В жълти опаковки обикновено са слънчевите цитрусови аромати. Оранжевите са близки до тях, но по-екзотични и зареждащи с енергия. Съвсем логично розовият цвят подсказва сладникавост, а белият и светлосиният - чистота, свежест и хармония. В зелен флакон са изпълнените с виталност тревисти парфюми, но ако нюансът е прекалено тъмен се подгответе за по-тежък и тръпчив аромат. В тъмносините и виолетови опаковки – цветовете на нощта, обикновено се крие мистика и загадъчност – в първият вариант в класически вариант, а във втория ориенталски, пишат от hera.bg



Външният вид на парфюма обаче може само да ви ориентира, какво да очаквате. Най-важно е тестването на аромата, а то трябва да бъде само върху кожата и в продължение на целия ден. С течение на времето на повърхността изплуват различни ухания, тъй като етеричните масла в композицията се изпаряват с различна бързина. Затова не купувайте парфюма веднага – можете да останете разочаровани. В първите 30 мин. преобладават т.н. „връхни нотки” – най-често цитруси, маточина, евкалипт. Те са свежи и стимулиращи, но бързо отстъпват властта на „средните нотки” – наричани още „букет”. Те съставляват най-голям процент от композицията и са сърцевината на парфюма. След около 20 часа (когато говорим за парфюмна вода) вече се усещат само базисните нотки – те обикновено са 5% от всички етерични масла, но имат най-интензивен и дълготраен аромат – предимно пачули, санталово дърво, тамян, мускус, смоли, смирна.

Никога не се прехласвайте по парфюма на друга жена, а купувайте само това, което сте пробвали върху собствената си кожа. Съвсем вярно е, че ароматите ухаят различно на всеки човек. Ако тезата, че енергетиката на маслата взаимодейства с личната ви аура, не ви задоволява, има и чисто практично обяснение – молекулите на аромата се поемат и задържат най-добре на мазните кожи, а върху сухите се излъчват по-слабо и непълно.

Не на последно място, е трайността на аромата. Тя зависи от процентното съдържание на етерични масла. Така в истинския парфюм (на които едва ли ще попаднете в магазините) те са 20%-30% от цялата композиция. Следват Парфюмната вода (Eau de Parfum )– 12%-15% и Тоалетната вода (Eau De Toilette) – 5%-10%. Най-нетраен е Одеколона (Eau de Cologne) – само 2% до 5%, но той е предназначен за поръсване на цялото тяло.