Българин спечели в една от категориите на най-престижните награди за визуални ефекти VES Awards.

Той се казва Камен Марков и няма как да не споделим, че е първият българин не само спечелил, но и въобще номиниран като главен дизайнер и технически ръководител в категория " Реклама" на отличията на световната асоцияция за визуални ефекти, известни като "Оскар"-ите в рекламата.

Камен, работещ за студиото MPC, и екипът му грабнаха приза в категорията Outstanding Visual Effects in a Commercial за работата си по коледната реклама на John Lewis "Момчето и пианото", която е с участието на сър Елтън Джон.

Камен бе номиниран и в друга категория - Outstanding Compositing in a Photoreal Commercial, но там наградата отиде при хората, създали рекламата на Apple "Welcome Home". Сред останалите номинирани тази година бяха и ленти като "Отмъстителите: Война без край", "Феноменалните 2", "Изгубени в космоса", "Бохемска рапсодия" и "Първият човек".

Специалистите са категорични, че от техническа гледна точка създаването на реклмата "Момчето и пианото" е изключително сложна. В процеса са вложени необичайни творчески идеи и подход, характерен за заснемането на филми, благодарение на което ефектно се пресъздават етапи от живота на Елтън Джон в прецизни детайли.

Камен Марков работи в България до 2004 година, след което заминава за Мексико, където работи за голямото VFX студио - The Filter FX. От 2010 година е част от екипа на MPC в Лондон и работи върху кампании за брандове като Visa, Vodafone, Audi, Sony, Carlsberg и други.