Джон Ленън: Преди Елвис нямаше нищо!

16 август 2019 | 08:01
30157
0
Снимки: Getty/Images
0

На 16 август се навършват 42 години, откакто си отиде на най-ярката и незалязваща звезда на рокендрола – Елвис Пресли, известен още като Краля на рока. Най-продаваният солов артист в историята на поп музиката е смятан и за една от най-значимите личности в поп-културата на 20 век.

Неговото присъствие на сцената, могъщата му харизма, пленителният му тембър и обаяние го превърнаха в алманах за поколения музиканти след него и в идол за милиони фенове по света.

Повече от четири десетилетия след смъртта на певеца, елвисманията е все така "жива" – около 500 000 души посещават гроба му всяка година.
За него Джон Ленън казва: “Преди Елвис нямаше нищо”. Брус Спрингстийн пък описва музиката му като “прошепната мечта в ухото на публиката”.

Елвис Арон Пресли се ражда през 1935 г. в град Тюпълоу, щата Мисисипи в семейството на Върнън и Гладис Пресли. На белия свят той се появява заедно със своя близнак Джеси Гарън, който само 6 часа след раждането си издъхва в ръцете на майка си.

Първата му публична изява е на панаира “Мисисипи-Алабама”. Тогава той е едва 10-годишен, но се явява на конкурса за певци, облечен в каубойски костюм и се налага да стъпи на стол, за да може да стига до микрофона. Изпълнението на песента “Old Shep” на Ред Фоли му печели второто място в състезанието.

Елвис тръгва по пътя на музиката през 1954 г. и бързо става известен в цялата страна. На 30 юли същата година Елвис изнася един от първите си концерти в парк в Мемфис. По време на шоуто е много нервен и краката му започват да треперят толкова силно, че крачолите на панталона му чарлстон се залюляват. Момичетата в публиката пощуряват и музикантът решава да включи тези движения в бъдещите си концерти.

С поредица от успешни сингли и телевизионни участия, Елвис се превръща във водеща фигура в зараждащия се стил рокендрол. През 50-те и 60-те години на миналия век участва и в киното, издава и филмова музика, но след 1968 г. подновява концертната си дейност, до смъртта си през 1977 г. Елвис Пресли печели 3 награди „Грами“, получава и „Грами“ за цялостен принос.

Елвис Пресли умира на 16 август 1977 г. в дома си в Грейсланд в Мемфис от свръхдоза приспивателни и успокоителни. Кончината му разтърсва не само САЩ, но и целия свят. След смъртта му са издадени три пъти повече албуми, отколкото приживе.

Днес Краля има продадени над 1 300 000 000 албума по цялата планета, повече от всеки друг изпълнител или група, включително The Beatles.

Елвис води в класацията на най-успешните солови артисти с 13 номер едно албума, а след него са Мадона, покойната легенда Дейвид Бауи (с 11 албума номер едно в чарта) и Роби Уилямс със същия резултат. Топ 5 на най-големите в музиката се допълва от Краля на поп музиката – Майкъл Джексън – с десет албума, заставали на върха на британския чарт.

Повече от 40 години след смъртта му той продължава да е все така обичан и жив в сърцата на поколения фенове по света.

В чест на великия Елвис ви поднасяме фрагмент от неговите най-съкровени мисли и послания:



"Направете нещо, което си заслужава да се запомни."

"Истината е като слънцето. Може да се скрие за известно време, но няма как да изчезне."

"Имиджът е едно, човекът е нещо коренно различно."

"Да се съди човек по неговата най-слаба черта или постъпка е все едно да се съди за силата на океана по една вълна."

"Не можем да изградим нашите мечти с подозрителни умове."

"Животните не мразят, а от нас се очаква да сме по-умни от тях."

"Хората ви мислят за луд, ако им говорите за неща, които не разбират."

"Не критикувайте някого, освен ако не сте се опитали да разберете как точно мисли той."

"Когато нещата вървят на зле, не тръгвайте с тях."

"Аз не се опитвам да бъда секси. Това просто е моят начин да изразя себе си, когато се движа."

"Важно е да се стараеш, да бъдеш заобиколен от хора, които могат да ти дадат малко щастие - защото вие живеете само веднъж, приятелю."

"Моята философия за живота е проста: нужно ми е да обичам някого, да чакам някого и да направя нещо."

 

Четете още: Къщата на Елвис, в която прекарва медения си месец

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.