Хара Нурин все още вярва, че „Любовта продължава да бъде отговорът“

13 август 2019 | 12:00
1457
0
Снимки: Личен архив

Тя е млада, талантлива и винаги пълна с идеи. Тя е Хара Нурин, момичето, което стои зад идеята на "Любовен час" -  кратък филм за дългите нощи на нашите безсъници. Хара Нурин разказва смайваща любовна история за сомнамбули и печели първа награда на Huawei Smartphone Film Festival за късометражни филми заснети с Huawei P30 Pro. Едно събитие, което ни изненада и очарова истински.

В „Любовен час“ участват актьорите Мартин Гяуров, Сава Пиперов и Мила Иванова, а режисьор и оператор на лентата е Слави Ангелов, главен редактор на вестник „168 часа“ и списание „Космос“. Монтажът е дело на Методи Андонов от "Нова телевизия", като всички кадри са заснети със смартфон Huawei.

Срещаме се с Хара Нурин, за да ни разкаже малко повече за проекта си и затова какво е да спечелиш първия по рода си у нас Huawei Smartphone Film Festival.

- Здравей! Ще ни разкажеш ли малко повече за себе си и любимите си места? Как се запали по това да правиш кино?

- Благодаря за интереса към мен! Всъщност имам икономическо образование, а през последните девет години съм част от екипа на една от най-старите български IТ компании. Заобиколена съм от колеги с техническо и иновативно мислене и непрекъснато откривам, че креативността не е територия само на хората, занимаващи се с изкуство. Макар фабулата да е различна, прототипът на главния герой на първия ми късометражен филм е точно такъв специалист. Що се отнася до киното, то е детската ми мечта. Човек никога не бива да спира да мечтае, дори като порасне. Преди няколко години учих кинодраматургия в Творческа академия „Валери Петров“, където имах шанса да ми преподават имена като Димитър Коцев Шошо, Стефан Командарев, Невелина Попова, Дочо Боджаков.

Що се отнася до любимите ми места в града - това са парковете. Там хората променят изражението си. Неслучайно част от нашия филм „Любовен час“ е заснет на такова място. Обичам птиците, пейките, алеите, децата с колела и тротинетки. Страшно обичам и улични музиканти и мога да ги слушам като хипнотизирана с часове. Харесвам новите модерни кафенета и т.нар. coworking места. Не споделям теорията, че интернет пречи на общуването, приемам го като още един начин да се свързваме помежду си.



- Сподели ни малко повече за снимачния процес на "Любовен час". Има много сцени, снимани на тъмно, това е изключително предизвикателство за телефон, нали?

-Това беше едно от най-забавните приключения, които се случиха в последно време на мен и екипа ми. Изключително съм благодарна на талантливия актьор Мартин Гяуров, който пръв се запали по сценария, размести ангажиментите си, изигра главната роля във филма и много помогна за доизграждане на образа. Неговият герой Божидар току-що е изоставен от жена си, но мистерията какви са причините за това нараства с всеки изминал ден. Другите лица на филма са журналистът и блогър Мила Иванова, нейният шоколадов лабрадор Добър и актьорът с дълбок глас Сава Пиперов. А иначе снимането с телефон е голямо предизвикателство не само нощем. В хотела, където снимахме, ни гледаха с голямо любопитство как и по светло, и по тъмно се разхождаме с една стълба, отскачайки до отсрещния парк.



- По проекта работиш с журналиста Слави Ангелов, който се слави с умението си да разказва страхотно истории. Как избра сюжета за "Любовен час"?

- Слави Ангелов е човекът, без когото този филм вероятно нямаше да се случи, нито да бъде отличен. Него поставих в екстремна ситуация, защото оставаше малко време до крайния срок за предаване на филма. Страшно съм благодарна на Мила, че ни запозна и му сподели, че съм финалист в конкурс за сценарий, но съм се изгубила някъде по пътя. Слави не само засне целия филм с телефон, но преди това, с опитната си ръка, изчисти моя текст от ненужните неща и стана режисьор на лентата. Той привлече към екипа ни Методи Андонов от Нова Телевизия, на когото дължим монтажа и запомнящата се музика. 

Не мога да не благодаря и на двата гласа зад кадър във филма - Деян Йотов - гласът на психиатъра и Даниел Радойков - гласът на приятеля.

Иначе сюжетът на "Любовен час" се роди случайно и е плод на истинско женско приятелство. Историята е написана първоначално като разказ и е посветена на самата Мила. Главните герои в историята са двама влюбени, които се срещат по много необичаен начин.



- Кое беше първото нещо, което си помисли, когато получи наградата?

- Никога няма да го забавя! С Мила и Слави седяхме в края на втория ред в претъпканата зала на Дом на киното. Първо журито обяви третото място, после второто, изведнъж прекъснаха реда и съобщиха, че има специална награда. Тя не беше за нас. Най-накрая обявиха, че ще излъчат филма, заслужил първа награда. Малка част от началото беше отрязано и тъй като ние не чухме затваряне на ципа на сак и тряскане на врата, както всъщност „Любовен час“ започва, решихме, че сме отпаднали от надпреварата. В следващия момент видяхме на големия екран Мартин да се взира в лампата на тавана и разбрахме, че печелим. Изненадата беше огромна. Ако знаех, че ще сме победители, щях да си подготвя в джоба реч като на Оскарите. Мартин Гяуров не успя да бъде с нас, но той бе първият човек, на когото се обадихме, щом слязохме от сцената.



- Издадоха ни една тайна за твоята лента – успeли сте да я заснемете само за един ден. Какво е бъдещето на киното според теб? В бързото снимане и кратките разкази, или...?

-Да, наистина успяхме да се вместим в този срок и да снимаме приблизително за едно денонощие, след което започна постпродукцията. Слави и Мартин през цялото време се ядосваха, че нямаме достатъчно време да изчистим детайлите, но това беше положението, краят на фестивала наближаваше. Бяхме много концентрирани, но в същото време и се забавлявахме. Понякога отзад говорехме повече и влизаше допълнително звук в микрофона на Слави, което после се е чуло при монтажа. Много хубав момент бе, когато към края на този дълъг ден, по залез слънце, Мила дойде с лабрадора Добър в парка за снимките на нейната част и ни донесе най-вкусните домашни сандвичи на света.

Що се касае до бъдещето на киното, отсега е ясно, че бъдещето на киното е в неговото разнообразие и в експериментирането с форми, дължини и места на представяне. Все пак си мисля, че нищо никога няма до може да се сравни с това да влезеш в залата при изгасено осветление и да прекараш два часа с изключен телефон, като оставиш само историята да те води.



- Каква е най-голямата сила на жената? Че може да мисли за любовта по различен начин от мъжа, или...?

- Би трябвало да попитаме мъжете за това. Напълно е възможно силата на жената да е в нейните слабости – по-голямата ни емоционалност, романтичност, интуиция, мекота.

- И накрая няма как да не те попитам за арт проекта, който мечтаеш да осъществиш?

- Мечтая за следващ филм и защо не той да се осъществи със същия великолепен екип! Както и тайно си мечтая историята на „Любовен час“ да излезе извън България, тъй като е универсална. Независимо в кой край на света се намираш, ще я разбереш, защото, както се пее в една песен на Джейсън Мраз, „Любовта продължава да бъде отговорът“ (Love is still the answer).

Вижте победителя от Huawei Smartphone Film Festival „Любовен час“,

заснет изцяло с Huawei P30 Pro:

 

(в материала има продуктово позициониране)

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.