Кой ще спечели Евровизия?

18 май 2019 | 17:15
6833
3
Снимки: Press Release
3

Тази вечер от 22:00 българско време в Тел Авив ще се проведе най-дългоочакваното музикално събитие в света – големият финал на Евровизия 2019. 26 изпълнители от цяла Европа и Австралия ще се борят за победата и кристалната статуетка. Специален гост във финала ще е поп звездата Мадона. Очаква се шоуто да прикове пред екрана над 200 милиона зрители от цял свят.

БНТ няма да излъчи големият финал за първи път от 2014. Къде обаче можем да гледаме на живо грандиозното шоу в събота?

Шоуто на 18 май ще бъде излъчено от 22 часа на живо в официалния канал на конкурса в YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Dsx4pVjUth0&

Финалът на Евровизия ще може да се гледа и на следните чуждестранни телевизии с разпространение в България - BBC One (Великобритания), La 1 (Испания); France 2 (Франция); RAI 1 (Италия), RTP 1 (Португалия), Das Erste и Deutsche Welle (Германия), TVP 1 (Полша), TVR 1 (Румъния), UA:Pershiy (Украйна) и Россия -1 (Русия) и много други.
И тази година борбата за победата обещава да бъде оспорвана, като са се оформили и предварителни фаворити, за които се счита, че имат по-високи шансове за победа. Ето и някои от вълнуващите им истории:

ХОЛАНДИЯ - Duncan Laurence - "Arcade"

Основният фаворит за победа на конкурса. Преди да бъде представен от холандската телевизия като участника на страната на "Евровизия", Дънкън е напълно непознат за местната аудитория.

Всичко се обръща след представянето на песента му Arcade, която бързо набира популярност в цяла Европа и се превръща в основния фаворит за победа на конкурса. Ако Холандия спечели, това ще е първа нейна победа след 1975-а година. Представянето му на Евровизия е съпроводено от невиждана еуфория в Холандия. Много сравняват Дънкън с българския представител от 2017-а Кристиан Костов. Самият Кристиан изрази подкрепата си за него в социалните медии.

ИСЛАНДИЯ - HATARI - "Hatrid mun sigra"

Исландската техно-пънк-рок BDSM банда HATARI са едни от изненадващите претенденти и безспорно най-ярките тазгодишни участници на конкурса. Съществуването им като банда е основано на контрастите, противоречието и провокациите. Дефинират себе си като врагове на капитализма и открито заявяват, че искат да използват Евровизия като платформа за борба с него, докато в същото време шеговито допълват, че междувременно няма да навреди ако продадат малко дискове и фен артикули, тъй като борбата с капитализма е скъпо удоволствие. Именно на сатирата и иронията, включително със самите тях, се базира голяма част от техния артистичен образ. В песните си пеят за това как консуматорството е опиат за безволевите човешки маси и как материализмът е подменил самата същност и цел на човешкото съществуване, водейки до абсолютна корупция, алчност и безсмислени войни. Чрез песента си "Омразата ще надделее", групата пресъздава свят, в който всяка идея, която не служи пред върховната цел за задоволяване на материални инстинки, бива смазвана. В момента в Исландия са считани за национални герои, а вече натрупаха фен база и в цяла Европа.

АВСТРАЛИЯ - KEITH MILLER - HEIDCKE - "Zero Gravity"

Кейт Милър - Хайдки спечели първия австралийски национален финал за Евровизия в историята. Тази година местната обществена телевизия SBS не избра с вътрешна селекция, а организира голям национален финал в австралийския град Голд Коуст (Gold Coast). Популярността ѝ се дължи основно на изключително иновативното представяне, което разчита на т.н. "добавена реалност" (augmented reality) технология.

ШВЕЙЦАРИЯ - LUCA HANNI - "SHE GOT ME"

Тази година Швейцария смени изцяло селекцията си и приложи изцяло българския модел от 2016-2018. Вместо с национален финал и вот с SMS-и, местната телевизия заложи на експертно жури и фокус групи с таргет аудитории, които се спряха на Лука Хени, който се превърна в един от големите фаворити. Лука има опит като участник в различни формати за модерни танци в Германия и Швейцария. Песента е с нетипичен ритъм за Швейцария.

РУСИЯ - СЕРГЕЙ ЛАЗАРЕВ – "SCREAM"

Сергей Лазарев отново се връща на Евровизия с мисията да отведе конкурса в Русия след невероятното си представяне през 2016-а година. И тази година руското участие е продуцирано от Филип Киркоров. Лазарев отново залага на атрактивно визуално шоу, но този път е сменил стила на песента си и ще изпълни балада с акцент върху вокалните му способности. Русия е един от фаворитите тази година, като класирайки се на финала вече надгради над миналогодишното си участие, когато отпадна още в полуфиналната фаза за първи път в историята и регистрира най-слабото си участие до този момент.

АЗЕРБАЙДЖАН - CHINGIZ – "TRUTH"

Подобно на Русия, Азербайджан също се възстанови от миналогодишното си фиаско и отново гледа към върха. Този път и със сериозна българска помощ, тъй като композитор на песента "Truth" е българинът Борислав Миланов. Благодарение и на атрактивната си сценография, Азербайджан се консолидира като един от основните фаворити за високо класиране. С участието си на Евровизия пък изпълнителят Чингиз Мустафаев се опитва да комбинира местни фолклорни мотиви с типично поп звучене. В родината си той е известен основно с изпълнение на фолклорна музика.

ИТАЛИЯ - MAHMOOD - "Soldi"

Посланието на италианската песен резонира като тема с исландското испълнение, концентрирайки се върху темите за алчността и фокусирането върху материалното и парите. Иначе Алесандро Махмуд, както е пълното ми име, получи правото да предстая Италия на "Евровизия", след като спечели "Санремо" 2019. Тази победа извади на показ разломите в италианското общество и предизивка истерия в определени радикални политически среди само заради фамилията на изпълнителя и негов сценичен псевдоним, с който се подвизава.

България няма да вземе участие във финала 64-тото издание на Евровизия. Преди отказането си страната ни беше една от най-успешните държави на конкурса, с второто място на Кристиан Костов през 2017, четвъртото място на Поли Генова през 2016 и 14-тото място на групата Equinox. След отказването ни от конкурса през ноември миналата година зрителите на Евровизия организираха подписка с искане България да се завърне на конкурса, която събра рекорден брой от 10,000 подписа само за 48 часа. 

Коментари

3 n
  19 май 2019 | 23:59 отговор
 

parad na izrodite

 
2 Кольо
  19 май 2019 | 21:19 отговор
 

Ще спечели или недъгава, грозна и неталантлива дебелана или жена с брада, нещо такова, но със сигурност песента ще е най-слабата... общо взето най-безмисления конкурс в света

 
1 17
  19 май 2019 | 00:17 отговор
 

Да не забравяме Елица и Стунджи и тяхната песен "Вода", с която спечелиха 5-то място на Евровизия 2007 ;)

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.