Музиката влияе върху вкусовите възприятия от бирата

19 май 2020 | 13:04
111
0
0

През последните месеци, светът изглежда различен поради ефекта от пандемията на COVID-19. Според актуални данни, процентът на промяна в ежедневието на хората в световен мащаб е близо 50%. Тази тенденция преобръща редица установени навици и води до нови начини за комуникация и споделяне между хората. Ето защо информираността, приятните емоции, слушането на музика или активното участие в живота на семейството, са част от адаптацията и начин за справяне с промяната.

В подкрепа на това, интересно звучи изследването на група учени от Оксфордския университет, според което музиката може да повлияе върху начина, по който усещаме... вкуса на бирата. Ръководител на проучването е професорът по експериментална психология Чарлз Спенсър, който повече от десетилетие изучава начините, по които сетивата променят емоциите и изживяването, включително при консумацията на пиво.



Резултатите от неговите изследвания показват, че възприятието за вкуса на бирата се повлиява чувствително от това, което консуматорът чува. В проучването на проф. Спенсър са участвали 3000 респондента, разделени на няколко групи спрямо комбинациите от двата главни фактора – бира и музика. Всички те са слушали внимателно мелодии с еднаква сила на звука - близо 35% от използваната аудио система. След това са отговорили на 3 въпроса, свързани с това дали песента или произведението им е познато, дали им допада и дали смятат, че подхожда на пивото, което консумират. След задълбочен анализ на данните изследователският екип установява, че влиянието на музиката върху цялостната преценка за вкуса на бирата е приблизително 25%.

Подобни резултати показва проучване и на белгийски учени, които установяват, че музикалният фон може да промени дори възприятието за алкохолното съдържание на пивото. На участниците в това изследване била дадена една и съща марка бира без те да знаят това. Докато слушали песни от различни жанрове, нейният вкус се сторил различен на хората, като варирал според музикалните стилове. При по-висок звук, вниманието било привлечено от сладките нотки във вкуса на пивото, а при по-нисък – се усещат в по-голяма степен горчивите нюанси.

Изводът от експеримента е, че в зависимост от вида музика, се променя и начинът, по който усещаме бирата. Плодовите или тези със сладникав вкус бири си отиват най-вече с песни, които се характеризират с чистота на звука. Музиката, включваща пиано и флейта, е най-добрият избор за този вид пиво, защото тези инструменти придават лекота на звученето. От друга страна, бирите с кисела нотка, които са характерни за белгийските стилове пиво, си подхождат с бързите ритми в музиката, в които се среща и дисонанс (дисхармония на тоновете).

Не само видовете мелодии оказват влияние върху вкуса на пивото. Стилът на харесваната музика има отношение и към предпочитаната бира. Силното пиво с високо съдържание на алкохол е в отлична хармония с дарк музиката, а горчивото – с тропическите мелодии и ритми, в които виртуозно се изявяват тромбони и тромпети. Поп и рок феновете обикновено си поръчват пилзнер и други по-светли бири, докато почитателите на хеви метъл харесват повече тъмни.



Този различен поглед към света на пивото по нов начин доказва, че между бирата и музиката има много по-голяма връзка, отколкото сме си мислили досега. Още повече, че и музиката, и бирата стимулират произвеждането на ендорфини, които са хормоните на радостта – факт, който също е потвърден от редица научни проучвания в световен мащаб.

С представянето на тези и още много други интересни изследвания и полезни данни за пивото Съюзът на пивоварите продължава тазгодишната Националната бирена академия. В отговор на предизвикателствата на времето през 2020 г. тя ще е най-вече в онлайн вариант. „За нас новото онлайн издание на Бирената академия е креативна възможност да създаваме положителни емоции и поводи за усмивки, особено в настоящото положение. Повече от всякога стремежът ни е да поднесем на почитателите на бирата свежи и интересни изживявания, за да почувстваме позабравената приятна страна на живота.“, сподели Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.

Така почитателите на кехлибарената напитка ще имат възможност не само да подобряват бирените си познания, но и да повдигнат настроението си с тематичните видеа от експерти и известни личности, любители на бирата като журналистът и актьор Павел Владимиров, музикантът и композитор Михаил Йосифов, диетолологът и ендокринолог д-р Райна Стоянова и други. Вижте видеоматериалите с тях тук. 

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.