Не ви трябва Бродуей! "Чикаго" във Варна е по-добър
Легендарният мюзикъл „Чикаго“, в който любовта, престъплението и жаждата за слава вървят ръка за ръка, отново привлича българска публика. Смелостта да поставят легендарният мюзикъл, създаден с участието на Боб Фос и екранизиран във филм с шест Оскара, имат режисьорът Борис Панкин и диригентът Страцимир Павлов заедно с Варненската опера.
Пищни костюми дело на Ана Мария Токаджиева, джаз бенд на живо, перфектен балет (хореографията е на страхотната Анастасия Неделчева, която е и в ролята на една от 6-те убийци - Джун), който може да съперничи на най-добрите в Бродуей и разбира се - прекрасни актьори буквално оставят публиката без дъх. А тя трябва да чуе още едни от най-известните музикални хитове на ХХ век като „Ах,този джаз“ и „Фъни хъни“, изпети на живо от Лилия Илиева и Десислава Николова. Те влизат в образите на Рокси Харт и Велма Кели, изиграни във филма от Рене Зелуегър и Катрин Зита Джоунс. Българките по нищо не отстъпват на прочутите си колежки и са толкова убедителни в образа на убийци, готови на всичко за да са известни, че публиката за момент дори ги намразва.
Въздействащата сценография и мултимедия са дело на Константин Гарнизов и Ирина Радованова. Дизайнер на осветлението в "Чикаго" е най-добрият в тази област у нас - легендарният ръководител на художественото осветление в Народния театър в последните 30 години - Лалю Христов. Диригентът на спектакъла можем да видим и на пианото като част от бенда - талантливият Страцимир Павлов.
Добре познатият от „Шоуто на Слави“ Мариан Бачев пък е напълно подходящ за ролята на безскрупулния им адвокат Били Флин. Тя му пасва като ръкавица и му оставя възможност да ни покаже как може да танцува, да се спуска по пожарникарски пилон и … да пее с хор и балет.
В холивудския вариант Били Флин играе Ричард Гиър, но режисьорът Панкин е направил хитър избор, като е поверил ролята на прекрасния комик Бачев, който е далеч от образа на разбивача на женски сърца Гиър, а предствя по свой драматичен начин култовият образ на богоравния Флин. Близо трите часа представление отлитат за миг, а варненци и гости на града имат възможност да видят представлението отново на 16 август, в Летния театър.
Остава да се надяваме, че спектакълът на Варненската опера ще бъде показан по фестивали на световна сцена, за да докажем и на тамошната публика, че и Катрин Зита Джоунс има какво да научи от българските си колежки. Трябва да отбележим специално работата на директорката на операта Даниела Димова, която заедно със своя екип възроди представленията в Летния театър във Варна, който се пука по шевовете в десетото си юбилейно издание.
Представленията продължават, като на 17-ти август "Чикаго" ще гостува в Балчик, а на 24-и в Банско, така че още имате време да присъствате на някое от тях.
Четете още: Луси Лиу – красивата фея на наградите "Тони"
Още по темата
Бритни Спиърс се отказва от сцената завинаги
Слънчевото момиче на Холивуд на 43!
Вижте Меган Маркъл като тийнейджърка
Коментари
3 | Николета Коларова | |||||
14 август 2019 | 00:52 | отговор | |||||
Статията (не виждам кой ѝ е автор) изобщо не отразява реалните качества и стойност на спектакъла. Гледала съм "Чикаго" зимата в Париж, беше неописуемо. Разбира се, гледала съм филмираната версия, гледала съм различни мюзикъли на живо и като цяло, това, което е направено от нашата опера във Варна като постановка е семпло, на моменти любителско и самодейно, скучно и бедно, няма пищност и зрелище. Сценографията е прекалено елементарна, медията е безлична, костюмите са сиви, безцветни най-обикновени. Балетът малоброен, а танците на моменти като от детска забава. Подборът на артисти също е доста компромисен, като най-голямата издънка е Мариян Бачев - абсолютно неподходящ за ролята, елементарен и неадекватен в присъствието си, фалшиво пеене, плоски смешки. Другата голяма певческа издънка и недоразумение са сестрите Съншайн - истинско бедствие! Тази роля се играеше от един актьор и то мъж. Тези двете нашите какви бяха - като от улицата взети. Добре, че на сцената бяха актрисите, които изпълняваха Велма и Рокси (не им запомних имената, съжалявам) , за да имаха смисъл донякъде парите, които публиката бяхме дали за билети. Всъщност единствена, която показа истинска класа, това беше момичето, което игра Велма, голяма беше разликата между нея и всички останали - пеене, танц, актьорска игра... Беше страхотна и обра овациите заслужено. Иначе спектакълът прилича на недобре извършен експеримент. Трябва повечко старание и работа за други такива заглавия. Може би трябва да се канят за вбъдеще режисьори и хореографи от чужбина или ако са наши, да имат повече опит и фантазия. А и този, който е писал статията, да си вземе един студен душ, че нещо е прегрял. Може малко по-реално да се отразяват нещата които се случват на родната ни сцена и без толкова нелепи сравнения и констатации. Тази вечер гледах и "Любовта никога не умира"... Но това е тема за друг разговор, макар, че положението е същото, даже на моменти и по-зле... |
||||||
1 4 | ||||||
|
||||||
|
2 | Ивона | |||||
13 август 2019 | 16:34 | отговор | |||||
Написаното е доста преувеличено! |
||||||
2 5 | ||||||
|
||||||
|
1 | Ками | |
13 август 2019 | 16:31 | отговор | |
2 0 | ||