За модерната любов, полиаморните връзки и запознанствата по интернет през женската призма на Исабел Алиенде

18 февруари 2021 | 18:56
841
0
Снимки: Colibri
0

„Пиша тези страници през март 2020 г., затворена вкъщи заради кризата с коронавируса…“

Ала вместо да сътвори роман ала Гарсия Маркес, под надслов „Любов по време на коронавирус“, Исабел Алиенде поднася по увлекателен и забавен начин размишленията си за мястото и ролята на жените в обществото, за дълголетните им борби за равноправие и справедливост, споделя женския си възглед за феминистката революция, „може би най-важната, най-дълбоката в историята на човечеството“. И за пореден път завладява с безграничния си талант на великолепна разказвачка и с умението да обрисува ярки образи на своите героини.

"Моите внуци се опитаха да ме просветят по въпроса за многообразните форми на любов сред днешните млади. Когато ми заговориха за полиаморните връзки например, им казах, че те винаги са съществували. В моята младост, през 60-те и 70-те години, на това му викахме свободна любов, но те ме уверяват, че не било същото, защото мнозина от тях вече се самоопределяли като бинарни – хем мъж, хем жена – и комбинациите по двойки и групи били по-интересни от тези по мое време. Като кажат „по твое време”, ми иде да умра. Сега е моето време! Но трябва да призная, че за жалост вече не съм на години, за да се впусна в модерните не-бинарни полиаморни авантюри.

Понеже говорим за модерна любов, няма как да не спомена любовта по интернет, както я използват сега. Когато през 2015 г. се разведох с Уили, моя втори съпруг, след двайсет и осем години семеен живот, реших да заживея сама в малка къщичка. Да се омъжа отново и да започна отначало с някой старец с купища мании и болежки ми се струваше кошмарно, а вероятността да си хвана любовник беше толкова далечна, колкото да ми поникнат криле. Въпреки това няколко по-млади приятелки ме посъветваха да се поровя в интернет. Как щях да го направя, след като не съм способна дори да поръчам нещо от „Амазон”? Никой нямаше да отговори на моето съобщение: 72-годишна баба, имигрантка от Латинска Америка с редовни документи, феминистка, ниска, закръглена и без домакински умения, търси чистоплътен партньор с добри обноски, за да ходят на ресторант и на кино.

Евфемизмът за добра сексуална предразположеност е „спонтанен” или нещо също толкова мъгляво. Аз не съм абстрактно „спонтанна”, нуждая се от интимна атмосфера, сумрак, мило отношение и марихуана. При жените сексуалното влечение намалява или изчезва с възрастта, освен ако не сме влюбени. При мъжете изглежда не е така. Четох някъде, макар че това трябва да е мит, че те мислели за секс на всеки три минути средно и се вкопчвали до смърт в еротичните си фантазии, въпреки че мнозина от тях вече дори не помнят какво е ерекция. За чудене ще е, ако успеят да свършат нещо в живота при тези условия.

Всеки шейсет годишен шкембелия и мърморко се чувства годен да ухажва жена с двайсет-трийсет години по-млада от него, както ежедневно установяваме, докато една възрастна жена с по-млад тип все още изглежда срамно. Ето пример за съобщение в интернет: Седемдесетгодишен пенсиониран счетоводител, експерт по вина и ресторанти, търси жена между двайсет и пет и трийсет, с големи гърди и високо ниво на либидо, за развлечение. Питам се кой отговаря на подобен вид съобщение. Тъй като повечето мъже търсят много по-млади от тях жени, ако някой наивник прояви интерес към моето послание, ще трябва да е към стогодишен.

Журналистическото ми любопитство ме подтикна да направя проучване и започнах да интервюирам жени на различна възраст, решили да си намерят спътник по интернет. Проучих и няколко агенции за женитби, които се оказаха измамници. Срещу астрономическа сума гарантираха осем срещи с подходящи мъже. Предложиха ми културни, прогресивни висшисти, на възраст между шейсет и пет и седемдесет и пет години, в добро здраве и пр. Излязох с трима-четирима кавалери, които отговаряха на това описание и бързо си дадох сметка, че те работят за агенцията. Едни и същи кандидати излизаха с всички клиентки по ред, за да попълнят договорената квота от осем срещи.

Интернет е по-почтен и броят на двойки, които се откриват онлайн, е обнадеждаващ. Понякога обаче има опасност от издевателства. Джудит, привлекателна трийсет и една годишна жена, чакала четиредeсет минути на уговорената среща в един бар. Накрая решила вече да се откаже и когато почти стигнала до колата си, получила есемес: „Аз съм в бара, но не се приближих, защото си грозна, дебела и стара.” За какво е тази злина, питам аз? Джудит прекарала няколко месеца в депресия по вина на някакъв ненормалник, на когото му правело удоволствие да обижда непознати жени."

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.