Автор
Woman.bg

Арома стартира еко инициатива за опазването на българските гори

На 16 септември 2009 г. българската козметична компания Арома АД обяви старта на новата си продуктова линия Aroma Green Line.

Първоначално тя ще включва шест различни аромата душ-гел и седем вида крем за лице и течни сапуни. С обявяването на новата си козметична серия Арома заяви и ангажирането си с екологична инициатива, целяща съхраняването и опазването на българските естествени гори.

Арома АД е първата българска компания, стартираща подобна кампания, като за целта лидерът на козметичния пазар в България ще отделя 5% от стойността на всеки закупен продукт в специално учреден фонд.

Средствата, събрани във фонд Green Bulgaria, компанията ще изразходва за осиновяването на стари естествени гори в България. Процесът на осиновяване на гори все още е нов и непознат за България. Сключвайки договор със собственика на земята и заплащайки стойността на дървения материал, като по този начин предпазва горите от изсичане, Арома се ангажира с отговорното и природосъобразно отглеждане на съответната гора за период от 25 години.

„По този начин компанията желае да насочи и общественото внимание към проблема с опазването на природата в България и да създаде добра база за лобиране на отговорните институции, така че да се предприемат адекватни мерки за съхраняването на природното ни богатство.", заяви Изпълнителният Директор на Арома АД Димитър Луканов.

Партньор на Арома в тази екологична инициатива е авторитетната природозащитна организация WWF. „Българското общество е много чувствително към проблемите на горите и има силно изразено отношение към тяхното опазване. Като природозащитна организация WWF се стреми да насочи общественото внимание към проблемите със старите гори в България и в този смисъл бяхме изключително щастливи да разберем, че за първи път българска компания решава да стартира подобна кампания.", каза Веселина Кавръкова, Програмен ръководител WWF.

От Арома допълниха, че първата осиновена гора, със събраните от фонда Green Bulgaria средства, ще бъде в Габровския Балкан. „Надявам се хората да ни подкрепят и с общи усилия да успеем да реализираме добрите си намерения. Прогнозите ни са, че в рамките на една година ще съберем достатъчно средства, за да може да осиновим близо 500 декара.", добави Ива Икономова, Маркетинг Директор Арома АД.

Новата продуктова линия Aroma Green Line предлага душ-гелове с аромат на бамбук, ментол, цитрус, алое, коприна и памук, както и кремове за лице с екстракти от лимон, бадем, авокадо, невен, краставица, алое и пчелен мед. При производството на новата си линия Арома АД ограничава вредното влияние на използваните суровини и материали върху околната среда чрез търсене и закупуване на аналози на използваните суровини и материали, сертифицирани като еко производство. Компанията реализира и проект по енергийна ефективност - икономия на топлогенерация и природен газ (чрез локализиране на топлогенерирането), както и утилизация на остатъчна топлина, намаляване на водопотреблението чрез изграждане на водооборотни цикли.