Избирането на първия чернокож президент в историята на САЩ получи широко отражение в модната индустрия и в медиите, но година по-късно, когато еуфорията вече отшумява, белите лица отново доминират на модните подиуми и в лъскавите списания.
През юли 2008 г. няколко месеца преди победата на Обама на президентските избори италианското издание на сп. "Воуг" посвети свой брой само на чернокожи манекенки.
През март първата дама на САЩ Мишел Обама се появи на корицата на списанието с пурпурна рокля без ръкави. Така тя стана едва втората съпруга на американски президент, която се появява на корицата на модната библия след Хилъри Клинтън. Но краткотрайното нашествие на афроамериканци в модната и медийната индустрия не успя да преобърне тенденциите.
"Всички реклами бяха с бели модели" в броя от юли 2008 г., спомня си експертът Джейми Амблер, според когото рекламодателите продължават да отдават предпочитание на бели манекенки при разработването на своите рекламни кампании.
"На снимачната площадка много рядко могат да се видят чернокожи сред екипа. Шофьорите са чернокожи, но не и арт директорите, въпреки че 90% от хората на изкуството гласуваха за Обама", допълва Амблер, който е креативен директор на рекламна агенция в Ню Йорк. Дори сред неговите 60 служители само четири-пет са афроамериканци.
На седмицата на модата в Ню Йорк имаше само една група от африкански дизайнери, а черните модели едва се забелязваха сред морето от бели лица на подиума.
През април британският супермодел Наоми Кембъл остро разкритикува расизма в модната индустрия, която, по думите й, предпочита "руси, синеоки модели" пред чернокожите жени.
Източник: БГНЕС