Навярно и вие, както всяка жена, не си представяте живота без флакончето любима тоалетна вода или парфюм. Но уверена ли сте, че можете да подбирате и да ползвате правилно парфюмерията?
The Fragrance Foundation е организация, създадена в Ню Йорк през 1949 г. от шест лидери в парфюмерийния бранш: Elizabeth Arden, Chanel, Coty, Guerlain, Elena Rubinstein и Parfum Weil. Една от най-блестящите прояви всяка година, които тя провежда, е церемонията за наградите Fi Fi в Ню Йорк – своеобразен “Оскар” на парфюмерийната промишленост. Аналогични са ефектните срещи на Fragrance Foundation във Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания. Целта им е обогатяване на познанията за парфюмерията.
Ето техните препоръки:
1. Смята се че обонянието е по-остро сутрин, а вечер способността да възприемате аромати се притъпява. Всъщност това не е така. Рецепторите работят по еднакъв начин през целия ден. Просто веднага след събуждане, след нощния покой, ароматите се възприемат по-ярко чисто психологически. Така че можете да купувате парфюми по всяко време на денонощието, като се ръководите единствено от работното време на магазините.
2. Що се отнася за възрастта, то тя може да ни изиграе лоша шега. Разбира се, постоянното натоварване на всички рецептори ни помага да ги съхраним в добро състояние до дълбока старост. Колкото до обонянието, можем да го “поразмърдаме” малко с някой нов аромат.
3. След 50-годишна възраст способността за възприемане в пълна мяра на окръжаващите ни миризми постепенно се притъпява. Въпреки съвременните изследвания, които сочат, че това се отнася за жените в по-малка степен, отколкото за мъжете, забележимо е предпочитанието на възрастните хора към силни и интензивни аромати. Затова те трябва да бъдат внимателни да не нанесат повече парфюм, особено в по-топло време.
4. Не трябва да избирате парфюм веднага след прекарана настинка или грип. Тези заболявания могат да понижат способността ви да възприемате аромати.
5. Топлото време повишава възможностите на обонянието и усилва влиянието на всеки мирис. Затова в горещо време е по-добре да предпочетете леки и свежи парфюми.
6. За едно посещение в магазина можете да пробвате не повече от три аромата. Останалите или няма да ги възприемете въобще, или ще ги възприемете неправилно
7. Не взимайте окончателно решение за покупка на парфюм, докато не минат поне 10 минути, откакто сте го нанесли на кожата. За това време се изпарява спиртът, който може да въведе обонянието в заблуда.
8. Не избирайте само защото сте харесали как ухае някоя ваша приятелка. Парфюмът никога не е еднакъв при различните хора. Причината е в индивидуалните химически процеси, които правят аромата особен, уникален и подходящ именно за вас.
9. Как да нанасяме парфюмите? Изглежда очевидно – пръскаш и тръгваш. Да, ама не! Всичко е доста по-сложно. Много мъже например често се оплакват от тоалетната вода, дразнеща кожата им, когато я използват като одеколон за след бръснене. И това е естествено – тоалетната или парфюмната вода съдържа много спирт (до 80%) и да се нанася върху кожата, при това обработена със самобръсначка, не е удачно. За тази цел има лосион за след бръснене – специално разработен продукт за кожата на лицето, който съдържа ароматични масла, за да не дразни.
10. На флаконите обикновено пише: Perfume, Eau de Perfume, Eau de Toilette. Разликата е в съотношението на концентрацията на ароматичните масла и спирта и съответно в трайността и интензивността на аромата. Най-голямо съдържание на ароматични масла – от 20 до 30% - има в парфюма. Следва парфюмната вода – от 15 до 25 %, след нея – тоалетната вода – от 10 до 20%. Именно затова цената на един и същ аромат зависи от типа, под който се продава.
11. Най-доброто място за тоалетната вода са косите. Но само ако са чисти. Мазнините и замърсяванията, които се натрупват по косата и кожата на главата, усилват аромата и могат да го изкривят. Не слагайте парфюм на твърде сухи или чупливи коси.
12. Когато пръскате парфюма , бъдете внимателни с бижутата! Можете да повредите перлите, блясъка на кехлибара или други камъни.
13. Не така просто стоят нещата с нанасяне върху дрехи. На тъкан можете да пръснете тоалетна вода, след като предварително сте проверили дали не оставя петна. Най-подходящи за нанасяне са дрехите със скъпа козина или вълна. А синтетичните тъкани могат да изменят аромата до неузнаваемост.
14. Когато става въпрос за парфюм, където ароматът е най-концентриран, то най-добре е да го нанасяте направо върху кожата. Именно тя ще позволи букетът на уханията да се изяви най-пълно.
15. Ароматът винаги се “движи” отдолу нагоре. Ако поставите по капка парфюм зад ушите, мирисът, който се вдига нагоре, бързо изчезва.
16. За да ухаете постоянно на любимата си тоалетна вода, трябва да я нанасяте на 3-4 часа. Ако имате суха кожа, ароматът трябва да са “освежава” още по-често.
17. Разделянето на парфюмерийната промишленост на “аромати за блондинки”, “за брюнетки”, “за червенокоси”, не е лишено от основание. Кожата на блондинките обикновено е суха, затова тя лошо “държи” парфюма. Той интензивно запълва пространството и активно въздейства на околните. По тази причина тежките ориенталски ухания върху кожата на блондинка действат като “оръжие за масово поразяване”. Затова за блондинките са препоръчителни аромати с мириса на свежи цветя. При брюнетките кожата обикновено е по-тъмна и по-мазна, което позволява парфюмът да се съхранява по-дълго, като по-бавно и по-незабележимо се разпространява в пространството. Затова и по-тежките “източни” аромати при брюнетките стоят добре. Нежната кожа на червенокосите пък може да бъде несъвместима с аромати, в които преобладават зелените нотки.
18. Това, което ядем, също се отразява на начина, по който ароматът ”ляга” на нашата кожа. Например калоричната, остра храна прави уханията доста по-интензивни. Ароматът се променя от пушенето, употребата на лекарства, дори и от изменението на температурата на тялото. Ако тя се повиши, усилва се и се и ароматът.
19. Официалният срок на годност на парфюмите е 3 години, въпреки че неразопакованите флакони могат да издържат и повече. Главните врагове на ароматите са светлината и топлината. Парфюмът трябва да се съхранява на сухо и прохладно място, далече от пряка слънчева светлина, но не и в хладилник (изключение може да се направи за одеколона и тоалетната вода).
20. Всеки човек има свой личен “кръг на аромата” – неговият радиус е равен приблизително на една ръка разстояние. Околните не би трябвало да усещат вашия парфюм, ако те не влизат в този кръг. Такива са правилата на добрия тон. Освен това ароматът е едно от най-тънките, лични съобщения, които вие изпращате на тези, с които общувате.
Източник: tiabg.com