Днешните деца са поколението, което е най-сериозно повлияно от маркетинговите трикове и внушения.
Рекламните похвати си играят с търпението на родителите ежедневно и единственият начин да не им позволите да сменят избраната от вас линия на възпитание е да говорите с детето си за това как работи рекламата, каква е целта й и доколко приемлив е всеобщият призив, че за да си „готин”, трябва да ядеш, пиеш, играеш, участваш в нейния измислен свят, пише dete.bg.
До 6-7-годишна възраст децата имат затруднения да приемат рекламите като нещо различно от реалността и може да не разберат, че целта на хубавите клипчета и картинки е просто да продават своя продукт.
Колкото по-рано започнете да въвеждате тези понятия, толкова по-бързо те ще бъдат възприети и ще превърнат обекта на въздействие - собственото ви дете - в активен, а не пасивен зрител на комерсиалните послания.
За начало опростете нещата до обяснението, че целта на рекламите е да внушат, че едва ли не, колкото повече купуваш, толкова по-добре се чувстваш.
Използвайте ранната възраст, за да успеете все пак да внушите донякъде, че „парите не купуват щастие” - добре знаете, че след години това става все по-трудно.
Малките деца винаги искат да получат това, което желаят, незабавно. Колкото по-малко е детето, толкова по-трудно му е да чака. Най-надеждният начин да се предпазите от ненужни проблеми, когато то е „зарибено” от поредната реклама, е да направите пауза. Отвлечете вниманието на детето с интересна игра, с някоя друга подходяща и достъпна вещ.
За възрастните е лесно да прозрат подвеждащите елементи, но детето се нуждае от вашата помощ. Класически пример и болна тема са традиционните играчки и сувенири, съпътстващи промоцията на всеки нов анимационен хит, добре преплетен с поредица други продукти. Опитайте да обясните, че харесването и гледането на филма съвсем не значи, че всичко, което е с картинка от него, е хубаво и си заслужава купуването. Не е важно доколко ще успеете да убедите детето си - важното е да не се отказвате да му обяснявате.
Всъщност малкото дете не се вълнува особено от рекламата. Дори и заради това, че за него вие сте най-важното от обкръжаващия го свят. И то ви вярва повече, отколкото на всички останали.