Автор
Woman.bg

Кристиан Лубутен: Първо гледам лицето на една жена, не обувките й

Французинът Кристиан Лубутен е едно от емблематичните имена в света на дизайнерските обувки наред с Маноло Бланик и Джими Чу.

Негова запазена марка са ултрависокият ток и червените подметки. Средната цена на чифт, проектиран от него, е около 700 долара, като ботушите достигат до 2000.

Сред почитателите му са звезди от шоубизнеса като Мадона, Лейди Гага, Дженифър Лопес, Блейк Лайвли. Дори и първата дама на Франция Карла Бруни си е пазарувала от бутиците му.

Първите му посланички у нас станаха фолкпевиците Галена, Цветелина Янева, Мария и Анелия. Ето и какво разказва г-н Лубутен в интервю за модния блог toocoolshoes.com, цитирано от в. "Монитор"

Г-н Лубутен, какво е най-отличителното за вашите обувки?

- Високи токове – задължително. В моделите ми често ще срещнете и дървени елементи – влияние от баща ми, който беше дърводелец. Жените са актриси, те могат да направят така, че обувките да изчезнат и единственото, което да виждаш, да е чифт крака с брилянтни извивки.

- Колко вида обувки трябва да има всяка жена?

- Смятам, че е задължително да има поне един чифт женствени с изрязани пръсти, един чифт ежедневни и един чифт в телесен цвят - при който обувката се слива с крака и така го издължава.

- А преценявате ли жените според обувките, които носят?

- Не бих казал. Първо гледам лицето. По него се опитвам да отгатна душевността, а оттам и какъв тип обувки би носила тази жена.

- Как минава един ваш ден и кога работите над новите модели?

- Преди всичко наглеждам как върви работата във фабриките и имам по няколко срещи на ден. Два пъти в годината се изолирам в някоя от къщите ми (Лубутен има имоти в Египет, Сирия, Франция и Португалия – бел. ред.) и там работя над новите си колекции.

- Мислили ли сте за линия с дрехи?

- Преди няколко години една голяма модна къща ми предложи да стана техен главен дизайнер. Честно казано, бях почти обиден. Искам да кажа, обувката – в нея има музика, има отношение, звук, движение. Дрехите са съвсем друг свят. Има милиони други неща, с които бих се захванал, преди да опра дотам, че да правя дрехи - бих станал режисьор или алпинист например.

- Кога започна увлечението ви по обувките?

- Баща ми, както стана дума, беше дърводелец, майка ми определено не беше почитателка на високите токове, а сестрите ми си падаха по еспадрилите. Така че не мога да кажа, че семейната среда ме е тласнала към това. Спомням си, като бях на 13, често бягахме с момчетата от училище и отивахме в La Palace - един известен парижки клуб. И докато съучениците ми зяпаха момичетата, аз виждах само обувките им. Някои от моделите, които правя днес, са вдъхновени точно от това, което съм попил оттам – дискостила, металните пластинки, блясъка.

- Доколко е важен факторът комфорт, когато проектирате моделите си?

- Важен е, защото в крайна сметка жената не изглежда добре, когато не й е удобно, това си личи. Но, честно казано, не бих го приел като комплимент, ако някой погледне мой модел и каже „О, изглежда като наистина удобна обувка.”

- Има ли такова нещо като прекалено висок ток?

- Има ток, който е прекалено висок за ходене, да. Но какво значение има? Обикновено не се предполага, че ходиш пеша, когато си слагаш обувки на висок ток.

- Миналата година сключихте договор да направите специални обувки за Барби. Говори се, че сте поискал от компанията да смалят глезена на куклата.

- Да, точно така. Глезенът беше прекалено пълен, а няма нищо по-хубаво от изящните извивки. Обясних им, че това ще направи куклата им по-близка до съвършенството. Хайде сега, в крайна сметка, няма да я заболи.