Четенето на вестник в тоалетната дълго време беше запазена марка на мъжете. Но ерата на високите технологии се отрази дори на най-установените мъжки навици.
Британско проучване показва, че мъжете е много по-вероятно да се ровят в телефона си, отколкото да четат вестник, когато са в тоалетната. Един на всеки двама мъже, участвали в допитването, заявил, че редовно взема мобилния си телефон в тоалетната, за да сърфира в интернет. Само една трета от участниците в допитването предпочитат вестник, пише БГНЕС.
Изследването на марката шампоани Head & Shoulders показва още, че мъжете прекарват повече време в банята от жените - 19 спрямо 18 минути в типичен делничен ден. Над два пъти повече мъже, отколкото жени си вземат душ два или повече пъти на ден - 19% спрямо 9%. Освен това мъжете е много по-вероятно от жените да гледат на луфата (гъба за баня - б.р.)и на ножичките за нокти като на аксесоари за баня. Мъжете от Тайнсайд са най-чистоплътни, когато става въпрос за навици в банята, като обичайно сутрин прекарват по 26 минути под душа, докато мъжете от северозападната част на страната заделят само 16 минути за същата дейност.
През уикендите мъжете от Лондон си вземат душ средно по 31 минути. Но мотивацията за миене при мъжете и жените е много по-сложна, отколкото вероятно изглежда. Жените е много по-вероятно да смятат, че вземането на душ ги прави по-привлекателни, докато мъжете казват, че това ги кара да се чувстват по-продуктивни.
Един на всеки петима мъже на Острова признават, че мислят за певицата Черил Коул под душа, а жените е най-вероятно да мислят за холивудската звезда Джони Деп. Шотландките и ирландките харесват особено много Гари Барлоу. Мъжете гледат на банята като на убежище от стреса и напрежението. Освен това повече мъже, отколкото жени използват времето в банята, за да мислят за проблемите си.