Неотдавна в общественото пространство се появи нов термин, с който есе назовава идеалът на много момичета за съвременната млада дама.
Съчетанието fit-girl, по аналог на известното it-girl, набира все по-голяма популярност.
Днес ще ви разкажем малко повече за разликата между тях.
It-girl
Тя е светска лъвица без определена професия, която често се появява в публичното пространство и по списанията, обикновено тя е жена, сестра или дъщеря на известен политик, знаменитост или милиардер.
Вероятно този термин идва от създадения през далечната 1927 г. филм "It" с Клара Боу в главната роля. Лентата става отново актуална през 90-те години с развитието на лъскавите списания и възхода на музикалния канал MTV. Тогава се появява необходимостта от означаване на медийни персони, като Парис Хилтън, които са заслужили поканата си за събитие на червения килим не благодарение на своите лични достижения, а заради състоянието и връзките си.
На It-момичето не му е нужно да се труди, за да привлече внимание към себе си, достатъчно е да се появи някъде с бляскава визия.
Във Великобритания в тази категория се наместват Алис Делал, Пикси и Пичес Гелдоф, Тамара и Петра Екълстоун, Попи Делевин, а в Америка Парис Хилтън, Никол Ричи, Ким Кардашиян и много други знайни и незнайни у нас дами.
Модата на It-момичетата достига и до Русия, където представителки на тази гласа са Ксения Собчак, Даша Жукова, Оксана Робски и Лена Ленина.
У нас като че ли все още не сме станали свидетели на кой знае какъв възход на подобни звезди. Сред тях можем да споменем Александра Арабаджиева и Яна Стайкова.
Fit-girl
Когато икономическата криза удари целия свят, думата „блясък” изведнъж изгуби стойността си и it-момичетата престанаха да бъдат толкова интересни. Силиконовите гърди, силно изрусените коси, морковеният изкуствен загар в световен мащаб спряха да бъдат хит. У нас, както всички знаем, съвсем не е така ...
Да се върнем обаче към световните знаменитости. Страхотен пример за такава трансформация е Виктория Бекъм. Сигурно всички си спомняте нейния имидж до 2008 г., тогава тя бе русокоса сексбомба със силиконови гърди като футболни топки. Вики обаче се оказа доста далновидна и много бързо успя да се преориентира. Днес тя е изтънчена модна икона с няколко собствени модни марки.
Ето и накратко концепцията на новата fit-girl. Тя проповядва здравословния начин на живот. Тези момичета споделят с широката публика своите тайни диети и съвети, те рекламират органичната козметика и споделят в в Instagram фотоси, на които тренират усилено във фитнеса.
Fit-момичетата, за разлика от своите предшественички, са заети винаги: снимат се във филми, като Роузи Хънтингтън-Уайтли, водят собствени телевизионни програми, като Алекса Чанг, пускат собствени колекции, като преобразената Никол Ричи или пък оглавяват модни издания като Мирослава Дума. Едно от най-важните качества на представителките на тази класа е, че те обезателно трябва да са преуспели и идеални във всяка сфера – и в професията си, и в семейството.
В свободното си време пък те продължават да вдъхновяват своите почитателки, пишейки книги затова колко е хубаво да бъдеш себе си и да се обичаш, като Миранда Кер или пък да издаваш книги с рецепти, като Гуинет Полтроу.