Няколко лесни съвети за повишаване на ефективността на фирмената ви страница в най-популярната социална мрежа в света.
Social Media Examiner, цитирани от BGReklama.bg, дават 6 начина за генериране на ангажираност на феновете във Facebook.
1. Попълнете секцията "За нас"
За улеснение на потребителите да се свържат с вас е желателно да попълните адрес и телефон за връзка в полето "За нас". Можете също така да опишете работното си време, както и да сложите директен линк към сайта си.
Ако сте "местен бизнес" е препоръчително да отбележите на картата точния си адрес, защото по този начин ще увеличите още повече ангажираността на феновете си.
Общият брой символи, които имате за описание, е 155, от които експертите препоръчват да използвате около 100. По този начин не само ще успеете да публикувате достатъчно изчерпателна информация, но и няма да се превърнете в прекалено разточителни и досадни.
2. Стратегия за публикуване на постове
Нито най-красивите снимки, нито най-стегнатото и хубаво описание на компанията могат да се сравнят с добре разработения календар за публикациите.
Поради непрестанните промени в алгоритъма на Facebook, препоръчително е да тествате в кои часове на деня (и какви видове съдържание) да публикувате.
Тъй като всеки бранд притежава различни характеристики, много е важно да прецените какъв тип постове ще бъдат интересни на вашата таргет аудитория.
И не забравяйте, че не броят лайкове или коментари определя до каква степен потребителите се вълнуват от вашия бранд.
Интересното съдържание е ключът към повишената ангажираност, затова се фокусирайте върху него.
3. Добавете качествена снимка за корица (cover photo)
Най-добрият вариант за всеки бранд е да предостави ясна, точна и качествена кавър снимка. При това положение потребителите ще оценят много по-добре настоящата страница и има по-голяма вероятност да я "харесат".
Според последни данни 20%-вото правило не важи за кавър снимките, т.е. можете да включвате цени, "призоваване към действие" (call-to-action) и какъвто друг вид текст пожелаете.
Препоръчително е все пак да заложите на изчистения дизайн, като пример за това е една от снимките за корица на Кока Кола.
4. Оптимизирайте профилната си снимка
Въпреки че кавър снимката създава по-силно впечатление у потребителите, когато попаднат на вашата Facebook страница, то профилната снимка ще бъде онази, която ще излиза в нюзфийда.
Изберете профилната си снимка, съобразявайки се със следните параметри: тя ще бъде оразмерена до 100х100 пиксела в нюзфийда, 86х86 пиксела при постове, 43х43 пиксела при публикуване на коментари, затова е желателно да бъде качествена и с висока резолюция.
5. Оптимизирайте за мобилни устройства
Понякога секцията "За нас" излиза по коренно различен начин на мобилните устройства, затова е желателно да тествате по какъв начин изглежда страницата ви през мобилното Facebook приложение.
Експертите от Social Media Examiner препоръчват да се фокусирате върху директния линк към сайта ви, защото така създавате удобство за потребителите с мобилни устройства.
6. Създайте Facebook приложение
Въпреки противоречивото мнение на много разработчици, Facebook приложенията все пак се считат за ефективни. Изключително удобно, например, би било вашите фенове да се абонират за получаването на нюзлетър само с въвеждането на имейл, директно през Facebook страницата Ви.
Същото се отнася и за провеждането на различни игри във Facebook.