Почти всяко малко момиченце е почитател на куклата Барби, какъвто вярваме е бил случая и днешната ни героиня, но някъде по пътя нейното увлечение се превръща в истинска мания, която не отслабва с годините, а напротив достига все по-плашещи размери.
Въпросната дама, на която е посветен материалът ни, се казва Азуса Сакамато и въпреки че е на 34 години, тя все още е фен на куклата Барби, всъщност най-големия в света по нейни думи и ние сме готови да се съгласим с нея.
Азуса, която е родом от Япония, но живее и работи като маникюристка в Лос Анджелис, притежава 145 кукли Барби, но страстта ѝ към играчката не се изчерпва само с това. Азуса е обсебена не само да купува нови и нови аксесоари и всевъзможни вещи за куклите си, но и да превърне собствения си дом в апартамент, достоен за Барби.
През последните години младата дама е пръснала по манията си 70 000 долара, като разкрива, че в момента, в който получи заплатата си, започва да търси нови пособия, които да купи, за да превърне дома си в истинска кукленска къща.
"Цялата ми къща е покрита с Барби, включително завивките ми, килимите, картините, а ако нещо не е на тази марка, аз сама го брандирам със стикери и аксесоари на Барби. Колекцията ми от кукли се съхранява в стъклени кутии в дневната и е най-важната част от дома ми, затова поддържам куклите в добро състояние. Всеки ден се обличам в дрехи на Барби, целият ми гардероб е пълен с такива дрехи, обувки, чанти и изкуствени нокти. Освен това имам домакински съдове, бижута, кремове и дори бельо на Барби", разказва Азуса.
Сакамато се запалва по Барби, когато е на 15 и все още живее в Япония. Началото на страстта ѝ по куклата поставя кутия за хранене с лика на Барби, която намира в магазин, в който се продават артикули, характерни за американския пазар. Към днешна дата увлечението на младата дама нараства с всеки изминал ден, доказателство, за което е не само богата ѝ колекция и къщата ѝ, но и фактът, че тя си боядисва косата в пастелно розово – един от цветовете, характерни за марката Barbie, и променя името си на Азуса Барби. Но дамата е категорична, че тя не иска визуално да прилича на любимата си кукла, а просто харесва марката и това, което тя символизира.
Азуса е намерила своя Кен, който по нейни думи подкрепя страстта ѝ, но ако се наложи да избира между някой мъж и куклата, със сигурност би избрала второто, защото за нея тя е нещо повече от красива играчка, а е модел за подражание, който вдъхва увереността на младите момичета.
Истината е, че Барби показва на момичетата, че могат да бъдат каквито поискат. Тя не е просто кукла, а начин на поведение и модна икона. Барби е просто перфектна според мен, тя е независима и има положително отношение към живота. Освен това има най-различни професии – понякога е учителка, след това е лекарка, танцьорка... тя е доказателството, че жените имат много възможности пред себе си, категорична е Азуса.