Фанта пусна на пазара нова и уникална по рода си спираловидна бутилка, с която направо зашемети феновете си!
Всички знаем, че налягането в бутилка с газирана напитка е по-високо от това в гумите на лек автомобил. Затова дизайнът и материалите, които се използват за направата на опаковката, са много важни.
Но разбира се освен за практичността компаниите, произвеждащи газирани напитки, трябва да помислят и за начина, по който дизайнът на продукта им би могъл да грабне купувачите. Ето защо гигантите в тази сфера, Фанта заложиха на спираловидната бутилка, която създава усещането за прясно изцеден портокал или лимон. Хитро, нали?
Иновативната идея се заражда още през 2012 г., но звездният й момент настъпва чак пет години по-късно.
"Проектирането на подобен продукт е сложно и изисква време. Разполагаме с производствени линии за бутилиране, които са на стойност няколко милиона лири и с които трябва да се съобразим. Много е важно бутилката да бъде симетрична, а промяната в един детайл води до промяна в друг. Налага се да работим с определена дължина и форма на тръбата. Ако бутилката се прегъва лесно, то тя ще е неизползваема", споделя Грегъри Бентли, представител на Кока-Кола за Великобритания.
Как се е зародила идеята за новия дизайн на Фанта?
Разбира се с помощта на млади и креативни хора.
"Първият критерий, с който се съобразяваме, са хората и начинът, по който те възприемат продукта ни. Екипът ни просто направи проучване, като събрахме в едно помещение млади хора и им раздадохме материали - плодове, пластмаса, хартия, химикалки и други. Помолихме ги да направят с тях каквото поискат и да развихрят въображението си. Идеята за спираловидна бутилка се открои от всички останали със своята проницателност", разкрива Лейтън Хардуик.
И въпреки нелеката задача да бъде променен дизайнът на така добре познатата бутилка, продуктът вече се радва на голям успех в новия си вид. В момента спираловидната бутилка на Фанта е на пазара във Великобритания, Италия, Холандия, Сърбия, Финландия и Румъния.
По материал на Adweek