Петото издание на се проведе от 1-ви до 3-ти декември в София. В него участваха 250 марки ракии и високоалкохолни напитки от български производители, както и традиционни спиртни напитки от Турция, Гърция, Македония, Сърбия и други балкански държави.

Ракия било мъжко питие, но не съвсем. По време на тазгодишния Балканския фестивал на ракията и спиртните напитки съотношението на публиката беше 70 към 30 в полза на мъжете, но дамите също знаят как да подбират качествени дестилати, коментираха от производителите. Във феста бяха представени над 250 марки високоалкохолни напитки, като най-много бяха ракиите. Особено впечатление направиха коктейлите – сигнал, че ракията все по-ясно настъпва в коктейлната култура и менютата на добрите барове.

На щанда на „Вила Ямбол“ можеха да се опитат два основни микса: Хайдут Димо и Ханска Медовина. Чашите за тези коктейли също бяха нестандартни, украсени с вълна, български традиционни шевици, кожа и златни парички, за да създадaт синергия между модерното и традицията. Хайдут Димо се прави с ракия Стралджанска, домашен ванилов битер, фреш лимон и захарен сироп. Стралджанска е първата бутилирана мускатова ракия. Тя отлежава от 6 месеца до 3 години в собствени дъбови бъчви. Ханската Медовина пък се приготвя от Кайлъшка гроздова, домашна медовина и домашен ванилов битер. За трите дни на феста барманът подготви над 300 специални коктейла. На форума се правеха и разновидности на класическото Блъди Мери, но с ракия, както и вариант с анасонова напитка и краставица, подобно на Мохитото.

Уникалният аромат и остатъчен вкус на ракията е чудесна отправна точка на всеки интересен коктейл, споделиха барманите по време на форума.