„Стани богат“ – един от най-смислените и образователни формати в българския ефир, също се оказа жертва на фалшивите новини. В различни сайтове излезе информация, че любимото на малки и големи предаване по БНТ може да бъде спряно.

Новината за щастие се оказа фалшива, като все още не е ясно какви намерения стоят зад нея. Смята се, че е част от предизборната битка за директорското място в обществената телевизия. Друга версия гласи, че новите собственици на Нова телевизия искат да върнат емблематичния формат в ефира си.

Ето някои факти за играта, която всяка вечер приковава хиляди любознателни българи пред екраните:

Предисторията

„Стани богат“ тръгва в българския ефир на 12 май 2001 г. Шоуто стартира в Нова телевизия по лицензния формат „Who Wants to be a Millionaire?“. Въпреки че решението за излъчването на играта е смело за времето си, то се оказва безпогрешно – зрителите полудяват по играта, Ники Кънчев изгрява като звезда, а Нова става разпознаваема телевизия.
Години по-късно на този ход залага и друга телевизия – БНТ и резултатът не закъснява.

БНТ напомни за себе си

Обществената телевизия успява да напомни на себе си и да привлече аудитория със „Стани богат“ в ефира си. Важно решение е и позиционирането на играта между 19 и 20 часа - този ход създава истинска конкуренция в слота, в който bTV и Нова са позиционирали новини. Резултатът е виден хиляди гледат любимата игра за сметка на новините. Водещият Михаил Билалов също се превръща в любимец на публиката.

Резултатите на “Стани богат” играят роля в цялостната програма на телевизията. По данни на ГАРБ, цитирани от Топ Новини, гледаемостта се повишава още от предхождащото го коментарно предаване “Още от деня”.
Резултатите са недвусмислени, дори ако погледнем седмицата 13-19 май. Тогава, по данни на ГАРБ, повторенията на “Стани богат” вдигат с около 30% резултатите на БНТ спрямо предишния сезон. Постижението е още по-сериозно, имайки предвид, че в сезона преди старта на “Стани богат” БНТ е имала пазарен дял от 5.1, а към момента той е 16.2. Растежът и стабилизирането на резултатите са видими във всички възрастови групи, отбелязват още Топ Новини.

А постигнатото от БНТ- пробив в пояса между 19 и 20 и откъсване на част от аудиторията, в крайно компетитивната медийна среда, в която доскоро обществената телевизия просто бе като външен наблюдател, е повече от подвиг.

Каква е цената на златната карта на БНТ?

Според запознати преговорите за привличането на формата в ефира на Българската национална телевизия са били трудни и продължителни. Към момента националната телевизия не оповестява параметри по сделката със “Сони”, позовавайки се на търговската тайна.

Източници от “Сан Стефано” 29 обаче неофициално коментират, че параметрите по сделката с БНТ са изключително приемливи за държавната телевизия. Цената на лиценза и цялостният бюжет на предаването са с цели 40% по-малко от парите, които Нова са плащали до 2014-а. Постигнати са и договорки с лицензодателя и изпълнителния продуцент плащанията по предаването да бъдат разсрочвани във времето.

Най-видимата разлика за зрителите обаче е разпределението на сумите в т.нар. “Дърво на парите”. За разлика от времената, в които “Стани богат” се излъчваше в Нова, сега наградният фонд е паднал наполовина. Така цялостната сума, която националната телевизия плаща за шоуто е сведена до възможния минимум. Въпреки това желаещи за участие във играта не липсват.

Какво бъдеще очаква играта в ефира на БНТ предстои да видим. Едно обаче е ясно - "Стани богат" се оказа златна карта за обществената телевизия, която тя не трябва да изпуска.