В Лондон приключи Седмицата на мъжката модата, в която над 30 марки и дизайнери представиха своите колекции за сезон пролет-лято 2020. Любопитното тази година бе, че много от големите имена като Burberry, Tom Ford и JW Anderson отпаднаха от графика, но за това пък Alexander McQueen се завърна с интимна презентация, а в допълнение се откроиха таланти като Craig Green, Bethany Williams и Charles Jeffrey Loverboy, които представиха интересни колекции. Сред новоизгряващите звезди, които бяха забелязани от авторитети като Vogue, попадна и едно българско име. Модната библия включи Kiko Kostadinov сред петте бранда, на които трябва да се обърне специално внимание. Тук е мястото да отбележа, че след него в статията на Vogue са включени имена като Alexander McQueen, Chalayan, Martine Rose, Craig Green. Ето как определят представената колекция редакторите на най-важното модно издание:
Кико умело интерпретира класиката и представи една необичайна версия на традиционния костюм. Многослойност, color-blocking, изкуствена вълна, съвременни синтетични детайли - тези характеристики са присъщи както на едноцветните предложения в колекцията, така и на изобилието от облекла във всички цветове на дъгата.
Българинът Кико Костадинов призна, че изходната точка за новата колекция е епизодът Kentucky Derby от документалния сериал 7 Days Out.
"Ездачите интензивно се подготвят за събитие, което продължава само няколко минути през годината", каза той за шоуто на Netflix. - А това ми напомня за модната индустрия.”
Кико направи отличен паралел между едни толкова различни области, които на пръв поглед изглеждат паралелни светове. Неговата колекция ни помага да разберем каква роля играе конното облекло в развитието на модната индустрия. Изглежда, че дизайнерът е гледал и филма „Фаворитката”, в който също има достатъчно дрехи за езда. Интересното е, че в лентата на Йоргос Лантимос, дизайнерът по костюмите се фокусира предимно върху регентския стил в облеклото, а Костадинов на свой ред умело го използва в колекцията си. Това влияние се забелязва в късите якета и палтата – осъвременени модели на мъжкото облекло.
Трицветните ботуши Camper и спиращите дъха маратонки Asics (Кико е човекът, който за поредна година създава емблематични модели за двата бранда), комбинирани с пулсиращи чорапи в силни цветове, се оказаха черешката на тортата.
Това е дизайнер, който славно галопира в свой собствен ритъм, без да се притеснява за състезанието около него.
А ето какво още знаем за препускащия по модните подиуми наш сънародник:
Pоден в България, но израснал в Англия (15-годишен се мести в Лондон със семейството си), Кико завършва бакалавър - специалност мъжка мода и магистратура по моден дизайн в едно от най-известните училища за модa в света - Central Saint Martins. Известен е с характерния си почерк на деконструкция и умението да комбинира едновременно необичайни кройки и сложна конструкция с елегантни силуети. Това, което му дава огромен тласък и помага да бъде забелязан от големите имена в модната индустрия, e колаборацията му с калифорнийския бранд Stussy, за който създава vintage streetwear капсулна колекция, създадена ексклузивно за известния мултибранд магазин Dover Street Market в Ню Йорк. През 2016 г. британската марка Mackintosh го избира за креативен директор на новата си концептуална модна линия 0001. И ако това не е достатъчно впечатляващо - през 2017 г. Forbes го включва в класацията си "30 под 30" в категорията "Изкуство". Следват колаборации с Asics и с испанските производители на обувки Camper. За последните Кико прави три емблематични модела от гладка естествена кожа, съчетани с техническа тъкан.
А както се вижда и от последната колекция, сътрудничеството му с двата бранда успешно продължава.
От казаното дотук не ни остава нищо друго, освен да запомним името Kiko Kostadinov и да следим бъдещите му звездни изяви.