Volkswagen представиха компактния си кросоувър, наречен T-Roc, миналата година и сега го виждаме по улиците на некомпактната ни столица много често. Причината е, че все повече хора искат да карат SUV-ове и това не е новина за големите производители като VW, които анализират претенциите на аудиторията си.
Германците отдавна обявиха, че планират да разширят гамата си двойно до 2020 г. и така да осигурят 40% от продажбите си. Засега вървят по план - само преди няколко месеца видяхме новия T-Cross, който е с по-малки размери от T-Roc, идва само на предно и има по-младежки дух. Очакваме и още.
Sport версиятa, която тествахме, беше с 2.0-литровия дизелов двигател със 150 к.с и 340 Нм въртящ момент, 7-степенна автоматична скоростна кутия и 4MOTION задвижване. Освен тази конфигурация, за най-високото ниво на оборудване VW предлагат и два бензинови двигателя - един 1.5, и един 2.0-литров, все с по 150 кс. Задвижването на четирите колела по принцип е опция и по някаква причина въпросът дали да го поръчаме за новия си SUV някак спря да се задава, защото все повече хора искат да карат по-високи коли, без да държат толкова на проходимостта. Мода.
Но ако сте от онези, които наистина искат колата им да може да минава от там, където асфалтът е опция - VW T-Roc с 4MOTION е вашият избор. T-Roc, като всеки нормален Volkswagen днес, стъпва на MQB платформата, и всъщност е един много тренирал Golf. Малко по-голям е, малко по-практичен е, малко по-корав е. Багажникът му е по-голям от на най-известния хечбек на планетата, удобен е за товарене, и когато сгънете седалките, може да вкарате доста едри предмети.
Ето и най-големият комплимент, който T-Roc може да получи: на външен вид прилича на Ar-teon. Линиите му са елегантни, а пропорциите - издържани. Колкото до дизайна на интериора - въпрос на вкус е дали ще ви хареса. Всичко е много изчистено и логично, но ако търсите нещо по-интересно, то този на Golf може да ви се стори по-симпатичен.
Задвижването на четирите колела по принцип е опция и по някаква причина въпросът дали да го поръчаме за новия си SUV някак спря да се задава, защото все повече хора искат да карат по-високи коли, без да държат толкова на проходимостта. Мода.
Но ако сте от онези, които наистина искат колата им да може да минава от там, където асфалтът е опция - VW T-Roc с 4MOTION е вашият избор. T-Roc, като всеки нормален Volkswagen днес, стъпва на MQB платформата, и всъщност е един много тренирал Golf. Малко по-голям е, малко по-практичен е, малко по-корав е. Багажникът му е по-голям от на най-известния хечбек на планетата, удобен е за товарене, и когато сгънете седалките, може да вкарате доста едри предмети. Ето и най-големият комплимент, който T-Roc може да получи: на външен вид прилича на Ar-teon. Линиите му са елегантни, а пропорциите - издържани. Колкото до дизайна на интериора - въпрос на вкус е дали ще ви хареса. Всичко е много изчистено и логично, но ако търсите нещо по-интересно, то този на Golf може да ви се стори по-симпатичен.
От гледна точка на удобството, Volkswagen са си задали въпроса “как да не усложняваме допълнително живота на клиента?”. Сложили са доста USB изходи, възможност за wireless зареждане, много отделения за складиране на дъвки, стотинки, ключове, бисквити и пакет с отдавна изсъхнали мокри кърпички.
Инфотейнмънт системата също е макисмално удобна, връзва се без проблем с телефона ви, и ако решите да си спестите навигацията като екстра, то спокойно ще можете да ползвате тази на телефона си. Освен това има всевъзможни системи за сигурност, които ще направят всичко по силите си да ви опазят на пътя. Lane keeping assist и emergency braking са стандартни, а звездите му по Euro NCAP са цели 5 заради отличната сигурност за водача и децата на задната седалка.
По отношение на цветовете (а да ги комбинираш в момента е по-модерно и от това да караш SUV на предно) имате доста опции - четири цвята за тавана, шест за джантите, четири за таблото и единадесет за купето. Когато всъщност подкарате T-Roc, ще се почувствате като в Golf, което също е комплимент, защото нямате усещането, че управлявате кораб. Има доста добра видимост, маневрен е, воланът не е като откачен (каквото чувство напоследък оставят доста нови коли) и ти дава добра обратна връзка от пътя. На магистралата в купето е тихо и човек няма да се натовари от това, че ще прекара няколко часа вътре. Окачването е регулируемо и можете да избирате между няколко режима, така че ако нещо не ви хареса, с едно завъртане на копчето до скоростния лост, можете да го промените.
Ако питате Volkswаgen, таргет групата на T-Rоc са “активните градски обитатели”. Ако питате нас, той е за хората, които са в колата си всеки ден, които са си пуснали bluetooth-a на телефона постоянно и той се връзва автоматично към нея, за майките, които оставят децата си на детска градина и до детското столче имат сак за фитнес, за бащите, които може и да забравят, че в събота трябва да са на детски рожден ден, но не и че са на футбол в понеделник след работа. “За различните”, според рекламата, но всъщност е за еднаквите - хората, които си приличат по това, че харесват Volkswаgen, а те не са малко.