Автор
Пепа Попова - Пепита

Звездна премиера на Giambattista Valli x H&M в Рим

Тази седмица в Рим бе представена една от най-очакваните колаборации за тази година - Giambattista Valli x H&M. Вечният град неслучайно бе избран за дългоочакваната премиера - именно тук се формира артистичният вкус на дизайнера, който по-късно прави шеметна кариера във Франция.

Ние, родените в Рим, израстваме заобиколени от абсолютна красота и исках да споделя това чувство с всички“, коментира Вали, който превърна 500-годишния Палацо Дория-Памфили в най-модерното място в града.

Най-ярката звезда на модния подиум бе Кендъл Дженър - лицето на колекцията, която първо се появи на котешката пътека в нежна прасковена коктейлна рокля, а след това демонстрира квинтесенцията на стила Giambattista Valli - пухкава рокля с асиметрична пола в наситен червен цвят. Нейните разходки по подиума са доказателство, че независимо от цената и независимо от това дали Вали създава haute couture или облекла за масовия пазар, той знае как да прави специални неща, които да останат с вас задълго.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 


Джамбатиста се стреми към съвършенство, не е лесно да бъдете в крак с него, но така или иначе е невероятно пътешествие. Работата му доказва, че модата е магия. И не се страхувайте да мечтаете“, коментира Ан-Софи Йохансон, креативен консултант за H&M сътрудничеството с дизайнера.
На подиума Джамбатиста Вали за пореден път показа, че романтиката е неговата сила. Този път той я смеси с дръзкия пънк, но запази крехкия баланс на същата тази вечна красота.

View post on Instagram
 

Ето какво разказа Вали за "пътешествието" Giambattista Valli x H&M:

За работата върху колекцията
Основното предизвикателство за мен беше да намеря баланс между ДНК-то на Giambattista Valli и нуждите на масовия пазар. Екипът на H&M ми даде пълна творческа свобода, но в същото време бяхме в постоянен контакт, тъй като те са страхотни професионалисти в своята област и винаги бяха готови да помогнат. Както за женската част на колекцията, така и за мъжката, подбрах ключови силуети, активно използвах флорална бродерия, плисировка от тюл – всичко това, с което се свързва марката.

Творческият ми подход към това сътрудничество по никакъв начин не се различаваше от работата върху другите ми модни колекции. Начертах скици, създадох една цялостна картина и разгледах всички детайли. Най-трудното беше да направя избор какво точно да включва колекцията и в крайна сметка да се появи в магазините. За мен беше важно клиентът на H&M да разбере добре същността на марката, въпреки факта, че тъканите и технологиите са адаптирани към по-ниския ценови сегмент.

За любимия си артикул в колекцията
Може би ще прозвучи неправдоподобно, но наистина е така - обичам всички неща от тази колекция, влагам душата си във всяко едно от тях и ще се радвам да ги видя в различни части на света. За мен това беше невероятно преживяване, което ми позволи да преосмисля собствените си архиви, да ги разгледам по различен начин и да им дам нов живот.

За мъжката част в колекцията
Мъжката мода за мен все още е неизследвана земя и в тази част от колекцията работих с голям трепет. На първо място реших да тръгна точно по обратен ред - не да показвам мъжки неща на момичетата, а да приспособя корпоративната ни романтика към мъжкия гардероб. Ето защо нежното розово се превърна в основния цвят в колекцията. Дори основната тениска не е бяла, а розова.

Колекцията за мъже се оказа много еклектична - тук се откриват животински щампи с флорални мотиви, пънк настроението не противоречи на военните детайли на отделните елементи. Описвам своя герой като бохемски космополитен пътешественик, който носи това, което е оставило отпечатък в паметта му по време на неговите скитания. Да, и той също е малко капризен и ексцентричен, с удоволствие нарушава установените правила.

View post on Instagram
 


За устойчивите принципи
С тази колекция искам да покажа, че масовият пазар невинаги е история за еднократна употреба на нещата. Докато работех върху тези образи, аз не се ръководех от сезонните тенденции, а направих дрехи, които да подчертаят индивидуалността на този, който избере да ги носи и същите да заемат достойно място в гардероба му. За мен това е една от основните устойчиви цели днес - да покажа на всички, че облеклото може и трябва да издържи дълго време.

View post on Instagram
 


На нас не ни остава нищо друго, освен да чакаме с нетърпение звездната колекция, която ще постъпи в продажба на 7 ноември в избрани магазини на H&M и оn-line.

По материали на Vogue.