Първият ден от седмицата на висшата мода в Париж мина под знака на Dior. Мария Грация Кюри за поредна година продължи про-женската линия, която започна преди няколко сезона. Тя обедини усилия с Джуди Чикаго, за да реализира проект, за който великата американска художничка-феминистка си е мечтала още през 1977 г. – инсталация, изобразяваща майчината сила.
И така...В първия ден от Седмицата на висшата мода фотографи, редактори и звездни гости, сред които Моника Белучи, Наталия Водянова и Антоан Арно, Ума Търман и синът ѝ, Даутцен Крус, Сигорни Уивър, преминаха през „родилния канал“ на впечатляващата с размерите си инсталация на Чикаго, наречена „Божествена жена“. Те проследиха как златните богини на Кюри преминават по котешката пътека с форма на утроба. Инсталацията бе окичена с транспаранти, поставящи актуални въпроси. В края на подиума главният въпрос гласеше: Ами ако жените управляват света?
Преди представянето на новата колекция на Dior, в инстаграма на марката се появи видео, в което служителите на модната къща отговориха на същия въпрос.
Именно за ролята на жените в историята и културата бяха и думите на Мария Грация Кюри по повод представената колекция:
„Връзката между креативността и женствеността наистина ме докосна, защото аз я изживявам лично и дълбоко“, каза Кюри. „И когато Джуди предложи тази идея за жени-богини, съзнанието ми веднага се върна към спомените ми за статуите в Рим, за Ботичели; моята гледна точка е по-италианска."
И ако се чудите къде е пресечната тока между висшата мода и феминистката концепция, Кюри дава отговора с колекцията си – тя се крие в отношенията между модата и тялото, а ключът - в гръко-римските пеплоси (вид шествие).
„Това е нещо, което наистина драпираш и завързваш, като отправната точка тялото. Така че е couture, защото при висшата мода не започваме с модел или готов образец, а драпираме директно върху манекен или върху клиентите си “, каза още тя.
Видяхме богините на Dior, които се разхождаха в римските си сандали, позлатени и драпирани в луксозните ръчно изработени техники, които майсторите в ателиетата владеят до съвършенство. Кюри посочи как копринените рокли с ресни са изработени безшевно - всеки фин кичур от нишка е сплетен и оставен да се рее свободно. Безкрайното разнообразие от това, което може да се направи с драпирана и усукана тъкан, видяхме и в блузи от шифон с едно рамо и топове и рокли от златно ламе.
Прилагайки тази теория към костюма, Кюри отвори деколтета и прибра с корсет талията. На един от последните образи бе избродирана с пайети луна - мощният, древен символ на женската плодовитост. Връзката с „божествената“ тема беше подкрепена и от декорации под формата на маслинови клонки.