Жан-Пол Готие изненада феновете си и цялата модна индустрия, като преди няколко дни обяви, че шоуто му haute couture пролет-лято 2020 ще бъде последното в кариерата му. Ето защо всички очакваха неговото прощално ревю в рамките на Седмицата на висшата мода в Париж с нетърпение и голяма доза тъга.
Дизайнерът обаче реши краят да е ярък и весел. Той организира незабравим магичен, омагьосващ и спиращ дъха моден празник на всички ценности, които успя да въплъти в работата си през последните пет десетилетия на съзидание, на фантазия, на хумор, на провокация и красота.
„Всъщност аз съм много щастлив човек. Нека просто си направим страхотен купон и да му се насладим “, сподели зад завесите на парижкото шоу Готие и даде начало на незабравимото ревю, в което се включиха с музикални изпълнения иконите на английската поп музика Бой Джордж и Катрин Рингер от Les Rita Mitsouko, а Джиджи и Бела Хадид, Коко Роша, Джоан Смолс, Карли Клос, Ясмин Льо Бон, Ерин О'Конър и Карън Елсън се разходиха на подиума.
"Много от моделите, които наистина обичам, дойдоха тук специално, за да участват в моето шоу. Щастлив съм", сподели емоциите си дизайнерът.
Готие показа около 200 визии - 10 пъти повече, отколкото по време на първото си шоу през 1976г. Стари приятели дойдоха да отдадат почит на дизайнера и неговите последни творения: Карла Бруни-Саркози, Саймън Льо Бон, Сонам Капур и Мика, бившият стажант на Готие Никола Гескиер, Виктор Хорстинг и Ролф Снорен, Изабел Маран, Кристиан Лубутен, Жулиен Досен, Пако Рабан, Мери Катрандзу, Кристиан Лакроа, Дрийс Ван Нотен и Мартин Маржела – цялото модно войнство бе на линия, за да се наслади за пореден път на неговия фриволен и изключителен подход към дизайна, с който той успя да разруши основите и необратимо да промени съвременната модна индустрия.
Много актуални проблеми в света на модата - като разнообразие, полова идентичност, рециклиране и устойчивост – са част от ДНК-то на марката Jean Paul Gaultier. От 1976 г. модели от всички поколения, полове и етнически групи присъстват неотменно на всяко негово шоу, защото работата на Готие е отражение на стила на истинските хора по улиците, които винаги са били основният източник на вдъхновение за дизайнера. Той облече мъже в пола и превърна корсета от символ на потисничество в символ на силната и могъща жена. Облече Мадона в конусен сутиен за турнето ѝ Blonde Ambition през 1990 г. и го превърна в своя емблема. Всъщност, частица от всичко това, с което беше известен Готие през цялата си кариера, видяхме в прощалната му колекция, включително и уникалното му чувство за хумор.
Именно с доза черен хумор започна шоуто - на подиума се появи ковчег с капак, пробит от два гигантски метални конуса, а Карли Клос откри ревюто с традиционен френски погребален венец на гърба с надпис La Mode Pour La Vie („Мода за живот“). Тя отвори ковчега, за да покаже живия обитател - модел в рокля, състояща се от десетки мини-роклички.
Тази сцена бе последвана от мастър-клас в най-добрите традиции на Haute Couture ала Jean Paul Gaultier, включващ сака New Look, бюстиета и поли, изработени от старомодни чорапи от черна коприна, вратовръзки, ръкавици, байкерски якета, както и култовите силуети - корсет, моряшката тениска, камуфлаж – образи, създадени от Готие.... образи, потвърждаващи и подчертаващи невероятната оригиналност и гениалност на създателя си.
Самото шоу бе изпълнено и с носталгични моменти. Например Коко Роша дефилира на подиума танцувайки – така, както го направи на първото си ревю за дизайнера през 2007 г.
Между другото, феновете на известния дизайнер, който години наред вълнува света на модата със скандални тоалети, не бива да се разстройват. Явно Жан Пол Готие няма намерение напълно да се откаже от бизнеса си и, както изглежда, е измислил нов формат, чрез който да споделя гениалните си идеи с обществеността. Именно това той обеща в Инстаграм:
Искрено се надяваме, че ще имаме възможност да се наслаждаваме на тази магия и занапред.