Да чествам и чета за Габриел Шанел мога до безкрай. Често си припомням нейните крилати фрази, любимите й места в Париж, снимките й, от които се уча как да нося поне 3 реда перли, независимо от сезона... Наследството на легендарната дизайнерка е извън времето и традициите и днес, в чест на рождението й, ми се иска да припомня всички онези нейни успешни формули и нововъведения, които ще останат в гардероба ми завинаги...

View post on Instagram
 

Съпрузите идват и си отиват, но чантата Chanel е завинаги!“ Думи на Карън Уокър във филма "Уил и Грейс"
Аз няма как да съм по-съгласна с тях с една единствена добавка – малката черна рокля, костюмът от туид и обувките Chanel са също завинаги!


Малката черна рокля

Днес всяка жена има малка черна рокля в гардероба си. Трябва да отбележим, че LBD (little black dress) дължи своя статус и популярност на Мадмоазел Шанел. В началото на ХХ век иновацията на Коко се възприема като нещо революционно: както по отношение на силуета, така и в цветовата схема. От викториански времена черното се свързва изключително с траура. За Коко обаче черното е олицетворение на семплата елегантност и тя, подкопавайки традицията, се заиграва с този конкретен нюанс. Дизайнерът за пръв път представя своята характерна малка черна рокля през 1926г. Нейна снимка се появява в американския Vogue, а редакторите кръщават роклята "Форд" в чест на класическия черен автомобил от същата епоха, твърдейки, че "ще стане униформа за всички жени". Е, Vogue за пореден път не бърка.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Костюм от туид
За мнозина модна къща Chanel се свързва с туидa. И това не е никаква изненада, защото костюмът, изработен от този материал, и най-вече самото сако, са едни от най-емблематичните творения на Коко. През 1923г. Мадмоазел Шанел кани група журналисти в салона си на 31 Rue Cambon, за да представи новата си колекция, която включва първия костюм Chanel. Колекцията е приета с ентусиазъм, но костюмът не получава вниманието, което заслужава. През 1939 г., когато избухва Втората световна война, Коко затваря магазина си и се мести в Швейцария. След завръщането си в Париж през 1954 г. тя акцентира отново върху характерния ансамбъл Chanel, какъвто го познаваме днес. Сако без яка с дантелена гарнитура, прилепнали ръкави и метални копчета в комбинация с тясна пола - в следвоенния период точно този костюм е идеален за жени, които се стремят да направят кариера в света на мъжете. В допълнение, той е перфектната комбинация от комфорт и шик. Неслучайно става любим на Одри Хепбърн и Грейс Кели, но именно Джаки Кенеди, която се появява в розов ансамбъл в деня на смъртта на съпруга си, го прави толкова популярен.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Чанта 2,55
Дизайнът на тази емблематична чанта датира от 20-те години. Коко Шанел, уморена да носи чанти в ръцете си, решава да създаде аксесоар, за който те няма да са необходими. Вдъхновена от каишките при войнишките чанти, тя добавя тънки презрамки и представя първообраза на 2,55 през 1929 година. През 1955 г. Коко Шанел се завръща в света на модата и отново показва аксесоара – този път с много по-елегантен дизайн. Чантата получава името си в чест на датата, когато е представена - февруари 1955 година.

View post on Instagram
 

Двуцветни обувки
Жената Chanel има нужда от обувки и Коко създава не обикновени такива, а двуцветни - в бежово и черно. До този момент жените обикновено носят обувки, които съответстват на цвета на дрехите им.
"Новите пантофки на Пепеляшка", именно така ги нарича пресата веднага след дебюта им, привличат като магнит всички модерни по това време “принцеси”, които се се влюбват в тях завинаги.

И независимо от факта, че емблематичните обувки на Chanel в два цвята са проектирани преди 60 години, те все още са едни от най-желаните от момичетата по света. Всеки сезон те са налични и присъстват в колекциите и веднага биват разграбвани. Какво ги прави толкова популярни през цялото това време? Проектирани през 1957 г. от самата мадмоазел, двуцветните обувки, които първоначално са били с каишка на петата, са предназначени да имитират мъжките обувки от това време.

View post on Instagram
 


Благодарение на контрастния цвят на пръстите, обувките визуално правят стъпалото да изглежда по-малко, а кракът - по-дълъг. Умно, нали? Коя жена не би дала и мило и драго, за да изглежда дългокрака?

View post on Instagram
 



Емблематичен парфюм

Chanel No. 5 все още се счита за най-успешния и разпознаваем аромат в историята на парфюмерията. Коко Шанел дава на аромата не флорален, а абстрактен характер: парфюмеристът Ърнест Бо включва в състава му, в допълнение към жасмина и розите, студени ледени алдехиди и представя няколко варианта на Коко. Проба номер 5 (разбира се) печели. Представен е през 1921г. Първата модна къща, която официално пуска собствен аромат е марката на Пол Поаре, но дизайнерът прави грешка, като отказва да напише името си на бутилката. Шанел гениално поставя своето до No. 5, давайки на модната си къща достъп до изцяло нов пазар.

View post on Instagram
 
View post on Instagram