Празниците наближават и мнозина вече се чудят какво ще облекат, дори ако всичко е ограничено до домашно парти. Коледният дрескод винаги включва искрящи или кадифени рокли, пайети, много червено, сребро и злато. Трудно можем да си представим това време на годината и без друго съществено облекло като „грозния“ пуловер. Днес ви предлагаме да научим малко повече за неговата история. И така, първо нека си припомним как точно изглежда... Вълнен пуловер, обикновено в различни нюанси на червено, бяло и зелено и с поне един коледен мотив върху него - снежен човек, снежинки, елени или коледни сладки. Това, в общи линии, е базата. Ако към нея има допълнителни елементи като 3D помпони или камбанки, това само ще добави точки за вас.
Тези дрехи бързо се превърнаха в неразделна част от празниците: въпреки че изглеждат наистина комично, те изразяват празничната атмосфера възможно най-точно. Днес подобни пуловери (и шегите за тях) са незаменими за тематични епизоди от телевизионни предавания и филми (не забравяйте поне Колин Фърт в дневника на Бриджит Джоунс!). Но как започна всичко? Пуловери с коледни теми започват да се появяват през 50-те години на миналия век, може би като знак за нарастващата комерсиализация на празника. Първоначално те се наричали "Jingle Bell пуловери" и отстъпват доста по яркост и декорация на съвременните си аналози. Най-често това са пуловери с различни орнаменти. Едва през 80-те години на миналия век те стават много популярни сред купувачите. За това повлия поп културата и комедията, които превърнаха пуловера в шантав, но сладък символ на празнична атмосфера и добро настроение (по-често носен от идиотски герои). Пуловерите със снежинки се превърнаха в неизменна част на фирмени партита и семейни празници по Коледа. Но това вълнение не продължи много дълго. През 90-те години популярността на коледните пуловери намаля. Само по-възрастните роднини продължиха да ги носят или дават като подарък, предизвиквайки скептична усмивка от младите членове на семейството. В началото на новото хилядолетие отношението към пуловера не се промени много - този артикул предизвикаше само объркване.
Спомнете си сцената от филма от 2001 г. „Дневникът на Бриджит Джоунс“, в който Марк Дарси (Колин Фърт) се обръща да поздрави Бриджит (Рене Зелуегър) на семейно парти, облечен в непривлекателен плетен гигантски пуловер с елени. В същото време, гледайки тази сцена, е невъзможно да не се усмихнете. Такава е докосващата сила на „грозния“ пуловер. В крайна сметка, очевидно именно този кратък епизод с участието му даде тласък на съживяването на интереса към това сезонно облекло. Приблизително по същото време форматът на тематичните коледни партита набира популярност, а „грозният“ пуловер намира своето място там. Характерните трикотажни изделия отново се превръщат в основна празнична традиция. Масовите пазари и дори луксозните търговци на дребно започват да пълнят своите рафтове и уебсайтове с нови интерпретации по темата всеки празничен сезон. През 2007 г. Стела Маккартни пусна алпийски пуловер с мечка. Givenchy и Dolce & Gabbana последваха също коледната тема. През 2012 г. известни личности, от Тейлър Суифт до Кание Уест, също възприеха тази тенденция. А водещият на телевизионното предаване Джими Фалън дори пусна редовна функция, наречена „12 дни с коледни пуловери“, която продължава и днес. Популярността на коледния пуловер расте и благодарение на социлните мрежи. Много от любимите ни it-girls правят запомнящи се и забавни кадри с тези весели пуловери, които събират много харесвания. В този необикновено тих и много по-минорен декември носенето на нещо нелепо може да помогне за облекчаване на напрежението и за повдигне на духа. Защо не опитате да си подарите няколко забавни мига със семейството. Ето и няколко кадъра със забавни коледни пуловери за вдъновение.
По материали на CNN