Автор
Ева Лъчезарова

Историческо колоездене: Да погледнем назад към Перперикон

Лятото е вече в разгара си, а ако търсите по-нестандартна идея за прекарване на почивката си - днес имаме едно по-специално предложение за вас. Върнете се назад във времето с разходка до историческата забележителност Перперикон - при това на колело!

Преходът с колело ще ви даде възможност да се насладите на чистия въздух и да усетите духа на няколко симпатични родопски села, а спомените и снимките, които можете да си направите са наистина незабравими.

Мечтаете си за ново колело? И тук можем да помогнем с идея - включете се в играта на Rexona и спечелете велосипед или ваучер на стойност 50 лв. Единственото, което е необходимо да направите, за да участвате за награда, е да закупите 2 продукта Rexona и да регистрирате кода от касовата бележка, чрез безплатен SMS на номер 108009. Побързайте - играта продължава до края на месец юли!

В зависимост от физическата си подготовка, можете да изберете различни отправни точки за своето приключение до храма на тракийските царе Перперикон. Нашият съвет е да се спрете на някоя от къщите за гости в Източни Родопи и от там да пресметнете маршрута, който можете да изминете с колело.

Особено живописни са селата около язовир Студен кладенец, които са чудесна отправна точка за велопоход до Перперикон. Най-добрият вариант след това е да подберете кръгов маршрут, именно такъв е и примерното трасе, което ще ви предложим.



Тръгнете от село Гняздово, така по-голямата част от приключението ще премине по черен път, а останалата по асфалтов. Дължината на трасето е около 35 км, минава се през няколко живописни родопски села, сред които са Калоянци, Перперек, Чифлик и Мургово.

Щом стигнете до археологичния комплекс, най-добре оставете колелата си на паркинга, за да имате възможност да се насладите на пътуването през вековете напълно.



Имайте предвид, че центъра за посетители на Перперикон все още не е изграден, така че най-добре се запасете с вода, нещо за хапване и много положително настроение.

(в материала има продуктово позициониране)