Модна къща Chanel знае как да накара хората да говорят за нея, дори когато не организира мащабни шоута. Креативният директор на марката Виржини Виар показа новата пролетно-лятна колекция не на обичайната локация Grand Palais, който сега е в процес на реконструкция, а в по-камерния Дворец на инвалидите.
Шоуто бе посветено на деветдесетте - епохата, когато моделите се усмихваха на подиума и не се колебаеха да позират за фотографите.
"Когато за пръв път започнах да работя в модната индустрия, фотографите бяха много близо до модния подиум и буквално се чуваше звука от техните светкавици. Наистина ми харесваше тази атмосфера и много исках да я повторя", сподели Виар зад кулисите на шоуто.
Трябва да признаем, че успя да предаде настроението от началото на 90 – подходящ декор, музиката на Джордж Майкъл и светкавиците на камерите помогнаха виртуално да ни върне назад във времето, не без препратки към наследството на Chanel.
По-наблюдателните фенове на марката моментално разпознаха шоуто на сезон пролет-лято 1993, в което Карл Лагерфелд обърна много внимание на плажната визия, а различните му черно-бели бански с разпознаваемо лого се превърнаха в истински символ на епохата. Виар също заложи на тези два контрастни цвята, като щедро ги подправи с ярки аксесоари и много бижута. Друг знак на уважение към Лагерфелд в тази колекция бе розовият туид. Виржини Виар признава, че тогава просто го е мразела, но сега, напротив – обожава го. На съвременните фенове на Chanel тя предлага да го носят под формата на закачливи мини рокли и костюми с къси панталони и жилетки, а за тези, които обичат по-деликатни нюанси в колекцията има обширна пастелна линия - от нежен шам фъстък до лимон