Ани Лейбовиц е истинска жива легенда. Фотографката е изестна със зашеметяващите портрети, които прави на известни личности, които неизменно оставят отпечатък в съзнанието.
Лейбовиц започва кариерата си в сп. „Rolling Stone“, а вдъхновена от работата на фотографи като Ричард Аведон и Робърт Франк тя разработва собствен стил на снимане. Чрез него тя излага на преден план интимни детайли, представени по един необичаен, а понякога и стряскащ начин. Техниката ѝ включва използването на смели цветове и нетрадиционни пози, които често шокират, за да създадат дълготрайно впечатление.
Лейбовиц е работила със знаменитости от всички области - от току-що изгряли тинейджъри до видни политически личности. Тя неведнъж е споделяла, че не гледа на своите клиенти като на известни личности, а като на човешки същества с разнообразни черти, които биха могли да бъдат представени по художествен начин.
(ii) #Throwback
— MyStory (@bookthief2021) May 6, 2020
Photographs by Annie Leibovitz to annouce HM Queen Elizabeth II's state visit to #USA in 2007 were taken in the White Drawing Room. pic.twitter.com/fWX2SmckDo
Безспорно един от най-емблематичните моменти в кариерата на Ани Лейбовиц е този, в който тя успява да накара кралица Елизабет II да свали короната си. Случката е от далечната 2007 г., когато фотографката имала за задача да представи по по-нестандартен начин Нейно величество, преди специално посещение на кралицата в Америка. Лейбовиц и екипът ѝ се подготвяли 3 седмици за фотосесия, която трябвало да продължи само 30 минути. За фотосите била подбрана специална кралска мантия, визията обаче отнела доста време на Кралицата, която закъсняла с 15 минути за кратката сесия. В желанието си да представи по-естествената страна на Елизабет II Лейбовиц я помолила да свали короната си. Кралицата разбира се не била съгласна, но фотографката я убедила, казвайки ѝ, че ще я снима докато маха короната си, което се превърнало в чудесна идея за снимка.
Една от най-известните фотографии на Лейбовиц е снимката на Джон Ленън, на която той позира чисто гол, обвит около напълно облечената Йоко Оно. Снимката е направена на 8-ми декември 1980 г. – деня на убийството на легендарния музикант. Фотосът бил част от материал предвиден за сп. Rolling Stone, чрез който щял да се промотира общият албум на двойката, носещ името Double Fantasy. Лейбовиц се надявала двамата да позират голи, но Йоко Оно имала задръжки. Така се наложило фотографката да импровизира и всъщност да създаде една от най-легендарните снимки в кариерата си. “Бях доста разочарована и ѝ казах да остане с всичките си дрехи. След като заснехме една полароидна снимка и тримата си дадохме сметка, че сме заснели нещо наистина значимо. По-късно същата вечер Ленън е застрелян на излизане от апартамента му в Ню Йорк. Списание Rolling Stone излиза по-късно същия месец единствено с легендарния фотос на корицата си, без заглавие.
Iconic Annie Leibovitz photographic portrait,
— #WOMENSART (@womensart1) July 4, 2020
John Lennon and Yoko Ono, The Dakota, New York, December 8, 1980 #womensart pic.twitter.com/R3XfbfipY0
Друга широко обсъждана снимка е тази на бременната Деми Мур от 1991 г. Тогава Vanity Fair наема Лейбовиц, за да снима актрисата, която е бременна в 7-ия месец, а желанието на изданието е снимките да бъдат портнертни и да не се вижда коремчето на Мур. Няколко дни Лейбовиц се опитвала да изпълни задачата неуспешно и накрая просто помолила Деми да се съблече. Откровеният кадър се превръща в една от най-дискутираните корици на издание в модната история.
.@VanityFair Cover, August 1991: Demi Moore by Annie Leibovitz pic.twitter.com/fJLcq2Khtp
— RetroNewsNow (@RetroNewsNow) August 18, 2019
Лейбовиц никога не е възприемала себе си като моден фотограф, но през 1998 г. Ана Уинтур я кани да работи за Vogue, а това значително разширява погледа на Ани, която дотогава смята модата за “глупава”. Така година по-късно Лейбовиц присъства на ревюто от Седмицата на модата в Париж, които тотално променят мирогледа ѝ. “Бяха като произведение на изкуството” - коментира фотографката. Въпреки изключително големия си опит в модната индустрия, Лейбовиц продължава да смята, че тя не е моден фотограф и говори за себе си като за “концептуален артист, който използва фотографията” като изразно средство.
В края на миналата година излезе приказната фотокнига на Лейбовиц, вдъхновена от приказката “Алиса в страната на чудесата”. Тя носи името “Wonderland” и съдържа цели 341 фотоса, повечето от които правени именно за Vogue.