Това ли е краят: Фейсбук загуби милиарди само за ден
Автор
Весела Георгиева

Това ли е краят: Фейсбук загуби милиарди само за ден

Meta, собственикът на бизнесите на Facebook, постави отрицателен рекорд за американска компания. Тя загуби около 250 млрд. долара от пазарната си капитализация само за един ден, съобщава Bloomberg.

Причината са слабите финансови резултати на ИТ гиганта за последното тримесечие на миналата година. Meta обяви резултатите в сряда и още тогава акциите се понижиха с около 20%. Към края на деня тогава имаше известно възстановяване на позициите с около 8%, но далеч от достатъчно, за да навакса загубите.

View post on Instagram
 

Четвъртък започна с допълнителна доза негативизъм към акциите на Meta. Цените им отново започнаха да падат и завършиха работния ден на борсите с 26% загуба. Досега американска компания не е губила толкова голяма сума от пазарната си капитализация в рамките на един ден.

Незадоволителното представяне на Meta беше съпроводено и от загубата от 10 млрд. долара на отдела, който разработва метавселената на компанията. Тази загуба продължава да расте трета поредна година и компанията отбеляза, че през тази година ще е още по-голяма.

Като цяло това не притеснява Марк Зукърбърг, който гледа в дългосрочна перспектива и е убеден, че инвестициите в метавселената си заслужават. За да може да ги реализира обаче, ще се нуждае и от добри финансови резултати на Meta и съответно от подкрепата на инвеститорите, които не харесват подобни резултати. Намирането на баланс ще е трудна задача за Зукърбърг, но потенциално много по-важна, отколкото очаква.

От самото си създаване нарастването на потребителите на Facebook по същество върви нагоре. Но в сряда тя отчете първия си тримесечен спад на глобалните ежедневни потребители, заедно с по-нисък от очаквания ръст на рекламите, който накара акциите му да паднат с около 20 процента.

Огромният спад на акциите, който незабавно унищожи около 200 милиарда долара пазарна стойност, показва, че преименуването на Facebook на Meta не е достатъчно, за да отвлече вниманието на инвеститорите от проблемите в основния му бизнес в социалните медии. Не само, че ръстът на потребителите във Facebook, Instagram и WhatsApp през последното тримесечие беше почти равен, но основното приложение на Facebook губеше 1
милион потребители на ден в Северна Америка, където печели по-голямата част от парите си от реклама.

View post on Instagram
 

Този спад доведе до общ спад на ежедневните потребители на Facebook по целия свят, което говорител на компанията каза, че е първият пореден спад в историята на компанията.

Meta все още е безумно печеливша: само през последната година тя направи почти 40 милиарда долара печалби, предимно от реклама.

Зукърбърг даде да се разбере, че възнамерява да увеличи разходите за реалити лаборатории през следващите години и че вижда комбинация от AR и VR като следващата голяма изчислителна платформа. Ясно е, че най-големият проблем, пред който е изправена Meta сега, е бизнесът в социалните мрежи, който плаща за тези инвестиции.