Автор
Пепа Попова - Пепита

Gucci и adidas: една неочаквано добра комбинация

Едно от най-очакваните ревюта в рамките на Седмицата на модата в Милано бе това на модна къща Gucci. Алесандро Микеле представи колекцията си за сезон есен-зима 2022 под името Exquisite. Сътрудничество с adidas, полово неутрални визии, ретро музика – с какво още успя да ни изненада е време да разберем сега:

Колекцията включваше много мъжки дрехи.

Тук е мястото да припомним, че още през 2020 г. Алесандро Микеле обяви, че не иска да зависи от сезонността, сроковете и разделението по пол, затова Gucci намали броя на шоутата до две годишно. Но дизайнерът все пак включи колекцията си Exquisite в графика на Седмиците на модата есен-зима 2022. В Милано, където дамското облекло се представя от 22 февруари, Gucci показа колекция, почти изцяло състояща се от мъжки визии. Разбира се, подобни етикети са напълно излишни, когато става въпрос за тази марка.
Мислех, че ще бъде интересно, особено сега, когато можем да имаме по-отворен диалог в света на модата. Обичам да правя нещата по различен начин. Преди седем години дойдох тук с колекция мъжко облекло и реакцията беше сякаш съм „изобретил“ джендърната флуидност“, кометира пред медии Микеле след шоуто, спомняйки си първата си колекция за Gucci. „Исках да създам различен образ на мъжествеността. Днес наблюдаваме, че мъжете са започнали диалог с женския свят, а жените от своя страна дават предпочитание на някои неща от мъжкия.

По-голямата част от работата на Микеле в Gucci е фокусирана върху пола, но този сезон целта му не беше просто да направи нещата унисекс, а да разруши всякакви парадигми по отношение на облеклото.

View post on Instagram
 

Ода за полово-неутралното облекло

Залата, в която се проведе шоуто, беше украсена с извити огледала. Както отбелязва самият дизайнер, те илюстрират как дрехите могат да ни променят физически и психологически.
Използвам това, което се отразява в огледалото – то показва как искаме да изглеждаме в света. Аз мога да компресирам, разширявам, разтягам отражението и това ми помага да видя как дрехите могат да се трансформират “, обясни той.
Подобни метаморфози бяха показани още с първия представен образ: модел на токчета, но в мъжки костюм оверсайз. Почти всеки следващ тоалет повтаряше този трик, променяйки формата, разширявайки раменете, стеснявайки талията и удължавайки или скъсявайки панталоните. Като цяло мъжките костюми станаха лайтмотив на шоуто: „Когато бях дете, те ми направиха голямо впечатление. Дори първият модел носи панталон... Тя е като бизнесдама от 80-те години.
Може би именно периодът на неговата младост вдъхновява Алесандро Микеле.

View post on Instagram
 



Сътрудничество с adidas
Колекцията беше представена в сътрудничество с марката adidas, която промени визията на спортния стил през 70-те и 80-те години на миналия век. Това, разбира се, повлиява на формирането на представите на Алесандро Микеле за модата.
Adidas внесе елегантност в спортното облекло. Аз също се опитах да интерпретирам този стил по свой начин. Резултатът може да изглежда прост, но идеята е наистина мощна“, каза той.

Без преувеличение! Въпреки факта, че видяхме смесица от стилове на модния подиум, отразена в официални костюми и вечерни рокли с елементи на спортно облекло, това решение не е революционно в съвременната мода. Комбинацията от оверсайз костюми, луксозни жакардови палта и лога на adidas напомни класическата гангстерска и ретро естетика от 80-те години на миналия век.

View post on Instagram
 

Микеле традиционно се вдъхновява от ретро естетиката.
Това, което видяхте, е просто експеримент, безкраен процес“, каза Микеле за сътрудничеството си с adidas. – “Идеята бе да се разбият някои модни кодове чрез спортно облекло. Гледах снимка на Мадона през 1983 г., на която тя беше облечена в рокля на adidas, направена от дизайнер. Сега това е нормално – модата излезе извън рамките на ателието. Гледайки тази снимка, си помислих за нещата, които виждаме на улицата всеки ден.

Идеята за readymade отдавна присъства в творчеството на Микеле: той вече си сътрудничи с Dapper Dan, дизайнер от Харлем, който използва лога и разпознаваеми щампи на световни модни къщи в дрехите си. Миналата година Върджил Абло продължи подобно сътрудничество: заедно с Nike създадоха маратонки Air Force 1 за Louis Vuitton. Появата на тези марки на модния подиум е начин модните къщи да признаят дълбоко вкорененото влияние на субкултурите и пионерите в уличния стил.

View post on Instagram
 

Аксесоари с логото на Gucci и adidas

Шоуто на Алесандро Микеле ще бъде запомнено с ретро тоалети, неочаквана колаборация, клубни стробоскопи, носталгичните саундтраци, както и представяне на най-продаваните аксесоари. Големи чанти с бамбукови дръжки, шипове и ивиците на Adidas, повтарящи логото на Gucci. Това комбинирано лого бе навсякъде – върху унисекс ботуши с връзки и големи златни копчета отстрани през бейзболни шапки до плувни шапки и барети...

View post on Instagram
 

По материали на: Anders Christian Madsen/Vogue.uk