Нарекоха я "луда", "камикадзе", "опасна". Тя е Емили, половинката на Тихомир, известен с това, че за кратко от мъж стана жена, а после отново се върна в тялото на Адам.
Тя е Емили Йорданова, по-известна като транссексуалното момиче, защитаващо правата на ЛГБТ хората. И това, което кара, не е тротинетка, а електрически скутер.
Казва, че редовно кара скутера, но винаги спазва правилата.
„Обикновените тротинетки, които се взимат под наем, те вдигат до 25 км в час и са лекички. Всъщност те тежат 10-15 кг най-много и струват около 1000 лв., може да си я купи отвсякъде. Тази тротинетка, която ние имаме, тя струва 8000 лв., тежи 60 кг и развива 125 км в час, като пробегът ѝ е 160 км и с едно зареждане може да се отива до Перник и да се връщаш без никакъв проблем“, казва Тихомир пред Би Ти Ви.
„Всички падания са регистрирани с ниски тротинетки, от нисък клас и то повече са младежи, които не знаят какво правят… Според мен трябва да се приемат нови закони, защото това е бъдещето, поскъпват цените на горивата, замърсяваме околната среда, бъдещето е това“, казва Тихомир.
А Емили е категорична, че ще продължи да кара по магистралите.
Експертите обаче предупреждават, че поведението й е опасно както за нея самата, така и за останалите участници в движението.
„Електрическите тротинетки трябва да се движат единствено и само по велоинфраструктурата. Те са изключително опасни, защото са незащитени и реалната опасност от нараняване, особено при по-висока скорост и неравност на пътя това би довело до много сериозно падане и нараняване. Това е абсолютно безумие и граничи със самоубийство, аз не мога да повярвам, че нормално разумно човешко същество може да излага самостоятелно на риск своя и живота на останалите“, коментира Росен Рапчев, експерт от Държавната агенция пътна безопасност.
Летящата по магистралите тротинетка е в нарушение не само заради скоростта, а и заради факта, че няма регистрация.
„Това не е административно нарушение, това е престъпление. Следователно всеки, който си позволява да се движи по пътища, отворени за обществено ползване, с нерегистрирани превозни средства, извършват престъпление“, казва още Рапчев.
До момента Емили и Тихомир не са ходили в КАТ, за да регистрират тротинетката. Мощният, скоростен модел се продава свободно в България - вдига до 100 км в час за 7 секунди.
От началото на годината полицаите са наложили над 140 наказания за неправилно управление на електрически тротинетки. За да се стигне до глоби обаче, тези които ги карат, трябва да бъдат хванати в нарушение.
Трябва ли да се стигне до трагедия, за да бъдат взети по-сериозни мерки?
Хора, войната по пътищата отнема човешки животи. И с това експерименти не трябва да се правят. Нито пък показно да се обяснява, че тая тротинетка е специална. Има достатъчно случаи на загинали колоездачи по магистралите не само у нас. И проблемът не е в това, че рискуваш собствения си живот. Ако си караш тротинетката със 100 по магистралата рискуваш реално живота на другите на пътя. И това не е честно!