Автор
Пепа Попова - Пепита

Balenciaga се върна към формата с новата си колекция

Създаването на облекло е моята броня."

Това бе рефренът на Демна Гвасалия, характеризиращ представената haute couture колекция в преносен и пряк смисъл. В края на шоуто на Balenciaga Елиза Дъглас се появи като една истинска Жана д'Арк - сияеща в 3D отпечатана броня с камбановидна пола от блестящо ламинирано хромирано покритие.

"Може би тя нямаше да бъде изгорена на кладата заради това, че носи мъжки дрехи, ако бе облечена с това", коментира самият Демна след шоуто и допълни "През целия си живот страдах заради това, което нося."

Демна спонтанно сподели тези мисли в краткото си интервю с журналистите след ревюто. Каквито и изводи за борбеност, самозащита и сила на духа можеха да бъдат извлечени от тези думи, основната идея зад тях бе, че най-щастлив се чувства, когато е погълнат от процеса на производство на облекло. "За мен висшата мода е специална. А точно тази модна история се получи естествено – като създаването на мост между миналото и настоящето."

Е, време е да се върнем съвсем в началото на този "мост". Демна откри шоуто с реплика на черна велурена рокля haute couture на самия Кристобал Баленсиага. Тя бе представена от изключително елегантната Даниел Славик. Самата Грейс Кели поръчва първообраза с перлено обшита огърлица за своя 40-ти рожден ден.

View post on Instagram
 

Това пътуване между традицията и иновацията започна със заигравката на Демна с традиционното кроене. В началото Гвасалия проучи структурата на костюмите на дневния тоалет. След като се прослави с гигантски рамене на сакото, сега направи пълен обрат, като буквално ги превърна в напълно невидими.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Това със сигурност бе и своеобразен поклон към характерните за основателя на модната къща страст и умение да скулптурира дрехите.

Демна сподели, че е използвал множество скрити техники и ръчен труд.

"Аз харесвам модата, която виждаш, както и тази, която не виждаш", каза той. "Най-важни са техниките, които може би не са толкова забележими. Това е голяма част от това, кой съм аз.“

Сред приказните тоалети впечатление направиха тежко бродираната рокля в черно с разширена пола, представена от Изабел Юпер като някаква готическа инфанта, червената дантелена рокля с твърда, филегранна конструкция и воинът в блестяща сребърна броня, разбира се.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram