След пет години като творчески директор на Chanel, Виржини Виар напуска тази позиция.
Виар, която започна кариерата си заедно с Карл Лагерфелд, през тези години умело запази наследството на основателката на модната къща Габриел Шанел. Котюр ревюто есен-зима 2024/2025, което ще се проведе на 25 юни в Опера Гарние, ще бъде последното за дизайнера на Chanel.
От първото си шоу като творчески директор (колекция Cruise 2020), Виар продължи работата на своя ментор Карл Лагерфелд след смъртта му през 2019 г. Нейният стил се характеризира със задълбоченост и внимание към детайлите, особено аксесоарите. От избора на места за ревютата на нейните колекции (Марсилия, Монте Карло, Дакар, Лос Анджелис...) до нейната визия за мода, която проповядва елегантност и простота, Виар успя да предефинира кодовете на Chanel. Историята на Виар в Chanel и в света на модата като цяло започва много преди тя да стане творчески директор. Стартирайки през 1987 г. като стажант в отдела за бродиране, Виар бързо привлича вниманието на Карл Лагерфелд със своя талант и страст към майсторството.
През годините тя се изкачва по кариерната стълбица, работейки както в отдела за висша мода, така и в конфекцията. Тя последва Лагерфелд и до френския лейбъл Chloé, където работи от 1992 до 1997 г., преди да се върне в Chanel и да продължи да бъде дясната ръка на Карл повече от тридесет години. Това обучение даде на Виар дълбоко разбиране на естетическите кодове и традиции на Chanel, както и опита как някой като Лагерфелд ги комбинира със собствената си визия. След смъртта на Лагерфелд през 2019 г. Виар незабавно пое лидерската позиция в Chanel, за която беше подготвена, откакто здравето на Кайзер карл се влоши. Отговорна за колекциите висша мода, конфекция и аксесоари, тя подхожда към работата си с дълбоко уважение към наследството на Chanel. Като чирак при Лагерфелд, тя съчетава традициите на къщата със собствения си модерен, но по-бохемски стил. Под нейно ръководство модната къща започва да използва нови технологии и практики за устойчиво развитие. Независимо дали включва устойчиви материи в дизайна си или използва изящна ръчна бродерия, Виар доказа, че Chanel е марка, потопена в историята и гледаща към бъдещето. В допълнение, назначаването на Виржини за творчески директор беше първият път, когато жена оглави модната къща след самата Габриел Шанел. Една от основните силни страни на Виар е нейната способност да предаде същността на основателката на Chanel, интерпретирайки я през модерен обектив. Подобно на Шанел, Виар разбира важността на плавността и движението в облеклото, което е резултат от това, че една жена създава дрехи за други жени.
Дрехите й се считат за женствени, те карат жените да се чувстват едновременно елегантни и свободни. Колекциите на Виар често се характеризират с плавни линии, спокойна кройка и усещане за лек шик, който резонира с модерните жени по света. Ерата на Виржини Виар като творчески директор на Chanel символизира безпроблемното сливане на минало, настояще и бъдеще. Напускането на Виар бележи края на една ера.
Ето и някои от най-добрите тоалети, с които тя ще бъде запомнена.