Ако ви предстои подстригване, оформяне или боядисване, съветваме ви да се подготвите сериозно за тези процедури. И изобщо не говорим за къдриците ви, а за разговора, който ще проведете със стилиста.
Коафьорът Дейл Холинсхед от фризьорския салон Hazel and Haydn споделя пред Marie Claire седемте фрази, които никога не трябва да забравяте, когато отивате на фризьор.
"Никога не съм имал късмета да попадна на добър фризьор."Фризьорите чуват тази фраза доста често. Разбира се, ако предишният стилист се бе справил по-добре, клиентът едва ли би се появил в техния салон. Има обаче един нюанс - тези думи са изключително негативни и изричането им пв момент на запознанство е доста лоша идея. Дейл Холинсхед отбелязва, че подобни слова биха направили фризьорът по-малко заинтересован от резултата, тъй като той вече ще знае, че един ден и той може да се окаже същият безполезен фризьор за посетителя, озовал се в неговия „черен списък“ с фризьори с лоша репутация."Не знам какво искам."Ясно заявеното желание е като балсам за ушите на фризьора. Ако веднага заявите, че не знаете какъв резултат искате да получите, тогава коафьорът ще започне да се чувства неудобно. Разбира се, той може да ви посъветва за този или онзи вариант за боядисване, подстригване и стилизиране, но кой може да гарантира, че взетото в момента решение ще ви донесе радост в крайна сметка? Ето защо се опитайте да решите предварително какво харесвате и съберете няколко препратки, които ще позволят на стилиста да разбере вашето желание и да го възпроизведе възможно най-добре върху косата ви.
"Искам да бъда платинена блондинка, въпреки че съм брюнетка."В случай че посетите салона с намерението да промените радикално косата си, трябва да знаете, че желанието ви няма как да се сбъдне от първи път. Разбира се, фризьорът ще може да изпълни желанието ви да се превърнете в мечтаната блондинка. Но като вземе предвид естествения ви дълбок кестеняв нюанс на къдриците, имате предвид, че това ще ви излезе доста скъпо. И не говорим за сумата, която ще трябва да платите, а за качеството на косата, което коренно ще се влоши."Ако искате наистина здрава, блестяща коса, използвайте цветове около естествената си основа. Ако например имате естествено тъмна коса, подобрете нюанс близък до нея. Правете промяната постепенно, а не изведнъж", съветва експертът."Не искам нищо ново."
Понякога, преглеждайки новинарския поток в интернет, се вдъхновяваме от новите тенденции в подстригването и стилизирането на косата. И така, в импулс да се променим до неузнаваемост, си записваме час, когато се озовем очи в очи с фризьора, заявяваме: "Не искам нищо ново". Но това желание все пак не е толкова лошо. Понякога клиентът може да поиска от фризьора "да направи всичко като последния път". Разбира се, понякога стилистът може да помни резултатите от от миналия месец, но измежду множеството клиенти е напълно да възможно да пропусне някойдетайл или да забрави идеалния цвят и стайлинг, в които сте влюбени. Имайте това предвид и се регистрирайте само за тези услуги, които наистина възнамерявате да правите.
"Учих фризьорство и знам всичко за косата."
Фризьорът е майстор на занаята си, така че няма смисъл да се състезавате с него като клиент. Ако някога сте учили фризьорско майсторство и дори сте практикували като фризьор, това не означава, че можете да давате съвети на вашия фризьор.Дейл Холинсхед казва: "Прекарваме толкова много време в усъвършенстване на уменията си, а вие си правите лоша услуга, като не ни позволявате да правим това, което умеем най-добре. Опитът да контролирате действията ни означава, че никога няма да извлечете най-доброто от нас, което в крайна сметка ще доведе до това, че никога няма да получите това, което искате.""Просто искам да отрежете краищата, става бързо!"Всяко бързане може да доведе до грешки – и то не най-приятните. Няма значение дали искате да премахнете няколко или да отрежете всичките десет сантиметра дължина - за фризьора вие сте същият клиент като всички, които са записани за по-дълги и по-сложни процедури. Настоятелните молби към фризьора ви да намери свободен прозорец сред натоварения график е задача, която често води не само до стрес и за двама ви, но и до не най-добрия резултат.
"Искам да променя всичко, но да оставя дължината и цвета."Решете дали сте готови за промяна и едва тогава се обадете в салона. Не забравяйте, че е невъзможно да промените всичко, докато в същото време искате да оставите основните характеристики същите."Ние не сме магьосници! Трябва да си отворен към промяната, за да получиш промяна - как да разбереш, че не харесваш нещо, ако никога не си позволявал на фризьор да те насочи към него?", заключава Дейл Холиншед.