Автор
Ева Григорова

Ще засегне всички ни: Марк Зукърбърг променя коренно правилата във Facebook и Instagram

В неочакван обрат основателят на Meta обяви край на борбата с дезинформацията в социалните мрежи. Какво стои зад тази драматична промяна?

В света на социалните медии предстоят драматични промени. Марк Зукърбърг, главен изпълнителен директор на Meta, компанията майка на Facebook и Instagram, обяви във вторник, че прекратява дългогодишното партньорство с организациите за проверка на факти. Това решение съвпада с подготовката за второто президентство на Доналд Тръмп, който дълго време е критикувал технологичните гиганти за тяхната политика на модерация.

"Връщаме се към корените си", заяви Зукърбърг, подчертавайки намерението на компанията да опрости правилата си и да възстанови свободата на изразяване. Интересен е фактът, че самият той наскоро посети Мар-а-Лаго за среща с новоизбрания президент Тръмп, а Meta дари 1 милион долара за церемонията по встъпване в длъжност.Компанията прави и други значителни промени - назначава Джоел Каплан, бивш служител в администрацията на Джордж Буш, за ръководител на глобалната политика, а Дейна Уайт, дългогодишен поддръжник на Тръмп и главен изпълнителен директор на UFC, става член на борда на директорите.

Какво означава това за обикновения потребител? Можем да очакваме по-малко ограничения върху публикациите, особено по теми като имиграция и пол. Според експерти това би могло да доведе до по-оживени дискусии, но също така повдига въпроси за достоверността на информацията в социалните мрежи.

Самият Тръмп приветства промените като "голяма победа за свободата на словото". На въпрос дали смята, че Зукърбърг директно отговаря на неговите предишни заплахи, той отговори лаконично: "Вероятно."

Независимо дали приветстваме или се притесняваме от тези промени, едно е сигурно - социалните медии продължават да се развиват и адаптират към променящите се политически реалности. За нас, потребителите, остава предизвикателството да бъдем още по-внимателни и критични към информацията, която срещаме онлайн.

Интересен факт: Meta не само променя политиката си за проверка на фактите, но и премества своя екип за модерация на съдържанието от либерална Калифорния в консервативния Тексас - ход, който според Зукърбърг ще помогне за изграждането на по-голямо доверие.

View post on Instagram