Автор
Веселина Петрова

Първата БГ инфлуенсърка: Ахинора създава по две публикации на ден в социалните мрежи, но не е истинска

Компанията Мeta разреши профили, направени от изкуствен интелект. Първият български аватар е жена и се казва Ахинора. След излъчването на репортажа нейните създатели се свързаха с Нова тв и заявиха, че зад бота стои българска дигитална агенция.

Първият български аватар е жена. Казва се Ахинора, а името ѝ означава "могъщ господар". Тя е инфлуенсърка и създава поне по два поста на ден.

Като цяло няма нищо странно - тя е 24-годишно момиче от Варна, което вярва, че с усмивка и позитивна нагласа можем да постигнем всичко. Тя е AI генериран образ, създаден да вдъхновява и да говори за хубавите неща от живота.

Ахинора е активна от 1 януари и обещава да бъде автентична и винаги готова да ни вдъхновява.

View post on Instagram
 

Според киберексперта Любомир Тулев ИИ прави достатъчно добре нещата, но още липсва финият щрих.

"Пръстът ѝ например свършва в нищото. Избрали са жена, може би защото по-лесно се сприятелява с различни потребители на социалната мрежа в България", обясни той.

Ахинора с днешна дата цитира Коко Шанел, показва как се разхожда по плажа и споделя сутрешната си рутина. Но кой ѝ дърпа конците?

"Това е един много сложен алгоритъм, който действа на задно ниво, посредством различни постове, които се споделят в българското пространство чрез различни хаштагове", допълни Тулев.

View post on Instagram
 

Преди дни Марк Зукърбърг представи радикални промени в политиките на Meta. Освен че премахна фактчека от платформата, разреши и на ботове да имат легитимни профили - какъвто е и Ахинора."Доскоро самата Meta се бореше срещу това да има изкуствени аватари, да има изкуствени профили в социалната мрежа, които бяха задавани от външни платформи и компании. Те може да бъдат използвани за политическа цел, за наклоняване в една или друга посока на различни влияния", отбеляза Любомир Тулев.

Тенденциите, по които новата инфлуенсърка се ръководи, ги определяме ние.

"Когато множество български потребители споделят някаква публикация с един и същи хаштаг, това вдига аларма и казва на Facebook - виж, това е много специфично и много характерно в момента за България и потребителите. И така Ахинора знае какво е интересно за българите", обясни киберекспертът.

Ние сме и нейните коректори. "Когато множество потребители кажат - това не е подходящо, не е правилно, дезионформация е, лошо е. Това вдига флаг и администраторите ще премахнат това съдържание и занапред във времето", обясни още той, пише Нова.

Имаме ли обаче нужда от подобни профили? Това, което прави впечатление е, че Ахинора сменя тоалети, но лицето ѝ си остава същото - никакви нюанси, бръчки, емоции...