Според източници от Токио 47-годишният рапър е напът да изгуби договор за две грандиозни шоута в Tokyo Dome през май, след като поведението му на червения килим предизвика силен обществен отзвук.
Скандалът се разразил след вече известната на всички сцена по време на наградите "Грами", когато Уест наредил на съпругата си, Бианка Ченсори, да се съблече почти напълно пред камерите. Видеокадри от събитието улавят как той ѝ шепне, а според четец на устни музикантът казва: "Сега правиш сцена. Ще кажа, че ще има много смисъл". Ченсори кимва, а той добавя: "Хвърли го зад себе си и след това се обърни, аз ще съм до теб". Тогава тя му казва: "Добре, да започваме" и следващата ѝ стъпка шокира присъстващите.
)
Тази демонстрация, възприета като акт на контрол и ексхибиционизъм, предизвика вълна от критики, особено в Япония, където културната чувствителност към правата на жените и личното пространство е особено силна.
"Япония преживява културно пробуждане по темата за женските права, а движението MeToo тук е мощна сила", споделя източник, запознат със ситуацията. "Кание грубо подцени контекста и границите на обществото, в което живее."
)
Неудобството за рапъра е още по-голямо, тъй като той е прекарал почти цяла година в Япония, което прави липсата на усет към местната култура още по-изненадваща. Инвеститорите, които стояха зад концертите му, вече обмислят да оттеглят финансирането, а според вътрешни лица шансът за спасение на сделката клони към нула.
Допълнителен гняв предизвика и фактът, че сцената на "Грами" се разигра пред плакати и банери с призиви за помощ към жертвите на разрушителните горски пожари в Лос Анджелис.
Що се отнася до нестандартния избор на облекло – или липсата на такова – от страна на Бианка Ченсори, хора, близки до двойката, твърдят, че Уест я възприема като форма на изкуство, а тяхната публична провокативност е част от общата им артистична концепция.
Дали това е изкуство, или просто поредната проява на ексцентричност, е въпрос на гледна точка. Но едно е сигурно – този път провокацията може да струва на Уест не само милиони, но и мястото му на японската сцена.