Предопределеност: Пиерпаоло Пиколи е новият креативен директор на Balenciaga
Автор
Пепа Попова - Пепита

Предопределеност: Пиерпаоло Пиколи е новият креативен директор на Balenciaga

Едно силно ново начало започва за Balenciaga.
Balenciaga обяви, че Пиерпаоло Пиколи ще бъде новият ѝ креативен директор – едно от най-дългоочакваните назначения в модната индустрия в рамките на непрекъснатите рокади между водещи марки. Пиколи, който прекара 25 години във Valentino и преосмисли съвременната висша мода чрез поетичен романтизъм и емоционално разказване, ще встъпи в новата си роля на 10 юли 2025 г.
Пиерпаоло Пиколи в Balenciaga изглежда като предопределеност. Много са визиите през годините и епохите, представяни от двамата дизайнери, които подсказват за вродени прилики и връзки.
Модната индустрия е единодушна в признанието си, че Кристобал Баленсиага (1895–1972) е дизайнер без аналог. Техническото му майсторство се е превърнало в модели, които с времето ставали все по-съвършени. През 1967 г., годината, в която испанският моделиер се оттегля, репортерката на информационната агенция UPI Алин Мосби го описва така:
Роклите на Баленсиага... приличаха на дъска за гладене, обърната срещу вятъра. Това беше онзи гладък вид, майсторството на шевовете, плоските повърхности с едва загатната извивка, показваща бюста, безупречната конструкция, елегантната линия – всичко това правеше Баленсиага – без капка съмнение – най-великия създател на дамско облекло в света.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Пиерпаоло Пиколи ще бъде петият дизайнер, който поема щафетата от големия моделиер, след Мишел Гома, Никола Гескиер, Александър Уанг и Демна Гвасалия. Подбраните тук изображения, които съпоставят работата на римския дизайнер с тази на Кристобал Баленсиага, подсказват за творческото им родство и показват колко естествено Пиколи, със своя ентусиазъм към цвета, подчинен на строг дизайн, се вписва като наследник на испанския моделиер. 
По повод назначаването си, Пиколи споделя, че първото изображение, което е публикувал в профила си в Instagram, е прочутата булчинска рокля на Баленсиага от 1967 г. – овал от газар, скроен по диагонал, с шапка във формата на обърната кофа за въглища: едно изследване на простата елегантност, изразяващо убеждението на дизайнера, че „елегантността е елиминиране“. Пиколи видял това чудо – което описва като „шедьовър в историята на модата“ – на изложбата Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination в музея „Метрополитън“ в Ню Йорк. Според Пиколи, Баленсиага е „вероятно един от първите минималисти, а тази рокля за мен е манифест на онова, което Бранкузи твърди: простотата е решена сложност – нещо, което е и манифест на моята работа. Така че се върнах към този пост и, макар че не вярвам твърде в предопределението, усетих, че има нещо. Понякога трябва да тръгнем натам, накъдето несъзнателно вече вървим.“
Усещането е, че Пиколи се подготвя за вълшебната среща с магьосника на висшата мода, а ние, любителите на модата, я чакаме с нетърпение....     

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram