Анна Уинтур се оттегли от поста главен редактор на американския Vogue след близо 40 години на тази позиция. 75-годишната дама вече ще работи като глобален редакционен директор и главен директор по съдържанието в Condé Nast, оставяйки американското издание на Vogue в търсене на ново ръководство в ключов момент за модната индустрия.
Оттеглянето на Уинтур от ежедневната работа бележи значителна промяна в света на списанията.
Макар че тя ще продължи да наблюдава глобалното съдържание на Vogue и други издания на Condé Nast, човекът, назначен на новосъздадената длъжност - ръководител на редакционното съдържание - ще поеме отговорността за ежедневната стратегия на американското издание.
Тази структурна промяна има за цел да запази цялостната редакционна визия на Уинтур, като същевременно даде възможност на новото ръководство да оформи непосредствената посока на съдържанието в списанието.
Наследникът ще бъде изправен и пред нарастващ натиск за решаване на въпроси като устойчивост в модата, увеличаване на разнообразието както сред персонала, така и в съдържанието, и адаптиране към бързо променящите се медийни навици на потребителите.
Condé Nast все още не е обявила официален наследник.
Въпреки това, спекулациите в бранша се съсредоточават върху няколко утвърдени модни редактори и влиятелни гласове в света на интернет пространството.
Ейми Астли, главен редактор на Architectural Digest и редактор-основател на Teen Vogue, се смята за силен вътрешен кандидат. Нейният опит съчетава традиционен успех в печатните издания с опит в дигиталния растеж.
Чиома Ннади, която наскоро стана първият чернокож редактор на британския Vogue, също има богат опит с американското издание. Тя е оценявана доста добре за своя приобщаващ редакционен подход и умелото разказване на истории.
Кейт Бетс, бивш редактор във Vogue и Harper's Bazaar, се смята за добър вдариант. Въпреки че е известна с предишните си напрегнати професионални отношения с Уинтур, нейните редакторски качества остават добре оценени в бранша.
Други имена, споменати в медийните новини, са Линдзи Пийпълс Вагнер от The Cut, Илейн Уелтерот, бивш редактор на Teen Vogue, и Ева Чен, понастоящем директор на модните партньорства на Instagram.
Всеки от кандидатите отразява различна област на компетентност - от традиционния печат до социалните медии и издаването на цифрови материали.
,fit(640:360))
Балансиране на наследството и тясна връзка с иновациите
Бъдещият главен редактор ще наследи отговорността да запази престижа на Vogue, като същевременно гарантира, че той ще остане актуален за по-младата и по-дигитално ориентирана аудитория.
Това включва запазване на характерните за Vogue характеристики, като кориците със знаменитости и модните редакционни статии, и същевременно въвеждане на иновации в области като приобщаване, увеличаване на аудиторията и стратегия за мултиплатформено съдържание.
По време на мандата на Уинтур списанието стана известно със знакови издания - от тематични корици до ексклузивни материали за Met Gala, които повлияха на световните модни тенденции.
Следващият ръководител трябва да намери баланса - да уважи това наследство и да отговори на изискванията на социално осъзнатата и технологично ориентирана читателска аудитория.
Освен това от него вероятно ще се очаква да разшири обхвата на Vogue чрез видеосъдържание, подкастове и нови платформи, за да ангажира аудиторията там, където тя консумира медиите днес.
Оттеглянето на Уинтур е сигнал за края на една епоха и началото на нова глава за Vogue.
Макар че тя остава в ролята на влиятелен надзорник, нейният наследник ще оформи редакционния глас на списанието във време на големи културни и цифрови промени, коментират експертите, пише International Business Time.