Madrid State of Mind: Новата пролетна колекция на Carolina Herrera
Автор
Пепа Попова - Пепита

Madrid State of Mind: Новата пролетна колекция на Carolina Herrera

За първото си ревю в Европа, креативният директор на Carolina Herrera Уес Гордън създаде 77 визии, изпълнени с цвят, драма и смели флорални мотиви.
Ако се разходите по Calle Alcalá в испанската столица в момента няма как да пропуснете модела Витория Черети, която гледа от монументален билборд за новия аромат на марката- La Bomba.
Оказва се, че гигантските реклами, разпръснати из града, са били закачка за още по-голямо изявление: в четвъртък вечерта Herrera превзе Plaza Mayor - една от най-големите туристически атракции на града, за да представи своята пролетна колекция за 2026 г. по време на Седмицата на модата в Мадрид. Площадът е бил домакин на всичко - от популярни тържества до коронации, корида и беатификации - но никога, досега, не е имало ревю, което да привлича зрители и туристи, които имаха възможността буквално от терасите на кафенетата на площада, да се насладят на луксозен подиум с гледка от първия ред.
Това бе първият път, когато типично нюйоркската марка показа основната си линия извън родния си град, и едва третото представяне на модния подиум в чужбина в 44-годишната история на Herrera, след круизните ревюта в Мексико Сити и Рио де Жанейро. Креативният директор Уес Гордън се справи с предизвикателството, като представи 77 визии, изпълнени с цвят, драма и смели флорални мотиви… и всичко това на фона на брилянтен саундтрак с испански поп от 80-те. „Всичко трябваше да е грандиозно: големи идеи, големи ръкави, широки рамене, големи шлейфове, ярки цветове, които да подхождат на пространството“, каза дизайнерът пред медии преди ревюто.
Гордън идва често в Мадрид, тъй като компанията майка на Херера, Puig, е испанска. Въпреки че основателката на къщата е родена във Венецуела, Мадрид е дом на дъщеря ѝ Каролина Херера-младша, която ръководи парфюмерийната линия на марката.
В културно отношение намирам Мадрид за епицентър и тема на толкова много разговори в момента. Всички или преоткриват, или откриват за първи път Мадрид. Всички са влюбени в Мадрид в момента“, каза ентусиазирано Гордън и добави, че колкото пъти е в Мадрид, толкова пъти задължителлно посещава Прадо.
Тази любов към музея се промъкна в неговите творения, които канализираха както величието на разцвета на града през 17-ти век, така и непочтителния дух на La Movida, културното движение - родено в края на 70-те години след смъртта на диктатора Франсиско Франко - капсулирано във филмите на Педро Алмодовар. (Режисьорът седеше на първия ред до Биби Андерсен, една от ранните му музи.)
 

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Международни испански модели, включително Естер Канядас, Бланка Падия и Майка Мерино, се качиха на подиум, простиращ се на над километър, в дизайни, които уловиха квинтесенцията на Мадрид и фината изработка на неговите занаятчии. Първата визия на Гордън бе шокираща: драматична черна рокля с дълъг шлейф, идеална за преминаване покрай бронзовата статуя на крал Филип III на кон в центъра на площада. Роклите на инфанта с преувеличени конструкции на ханша напомняха за картините на Веласкес или Ел Греко, които най-вероятно са били на mood-борда на дизайнера за вдъхновение за тази колекция.„В много отношения исках някои от тези визии да изглеждат така, сякаш са излезли от картина от музея Прадо директно на улиците“, каза Гордън.

Това, което се случи в четвътртък вечер, бе ода за града, с тоалети, осеяни с препратки към местната култура. Имаше якета матадори, блестящи с черни мъниста от гагат, чанти с ветрилообразна форма и шикозни черни пелерини, предоставени от местната марка Casa Seseña. Но звездите на шоуто бяха флоралните мотиви. 

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Гордън се фокусира върху три цветя със специално значение: розата, в чест на мадридската градина Росаледа; карамфилът, традиционно носен по време на фестивала на Сан Исидро, покровител на града, и теменужките, в знак на почит към бонбоните с вкус на виолетки, които всеки гост на ревюто получи като подарък.
Мотив от златен карамфил бе вплетен в жакардова рокля в поразителен нюанс на невенено жълто, който наподобяваше роклята Herrera, която първата дама Мелания Тръмп избра миналата седмица на приема, организиран от британския крал Чарлз III за президента на САЩ Доналд Тръмп. 
Този цвят се превърна в един от отличителните нюанси на Гордън, наред с люляка и запазената марка на бранда - яркочервеното. Той комбинира и трите в привличаща вниманието бална рокля с открити рамене, която бе представена от ветерана - испанския модел Естер Канядас.„Тя е дух. Жена, която не можеш да забравиш“, каза той.
Трудно ще забравим и тази колекция на Carolina Herrera.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
View post on Instagram
 
(в материала има продуктово позициониране)