Италианският свещеник Алберто Раваняни, който използва популярността си в социалните мрежи, за да привлича хора към католическата вяра, се оказа в центъра на скандал.
Последователите му го разкритикуваха за участието му в реклама на спортни добавки.
32-годишният Алберто Раваняни, свещеник от Милано, става известен през 2020 г. с видеата си в YouTube, чрез които се опитва да поддържа връзка с енориашите по време на пандемията. Неговият модерен подход му носи над 272 хиляди последователи в Instagram.
Наскоро Раваняни публикува рекламен клип, в който разказва за ежедневието си, включващо време за молитви, тренировки и семейство.
В кадрите, неочаквано за мнозина, той започва да рекламира хранителни добавки.
„Молитвата не е достатъчна“, заявява свещеникът във видеото, твърдейки, че добавките му помагат да поддържа енергията си.
Неуместна реклама
Тази „светска“ дейност предизвика възмущение сред част от аудиторията му. Някои последователи го обвиниха, че е „прекрачил границата“ между духовната и търговската дейност.
„Един свещеник трябва да се занимава с други неща. Простете, но аз така мисля... Нека Господ ви помогне да усетите разликата“, пише един от последователите.
„Свещеник, който прекарва повече време в промотиране на собствения си имидж, отколкото в грижа за душите, по същество престава да бъде такъв. Тук не става въпрос за използване на социалните мрежи за евангелизация... Този, който е щастлив да бъде свещеник, не се излага на показ като стока“, добавя друг.
Отговорът на отеца
Алберто Раваняни се оправда, че приходите от рекламата отиват за нуждите на енорията.
Той сравни това с други начини за набиране на средства: „Опитайте да попитате вашия енорийски свещеник как събира пари за енорията. Фестивали, панаири, сътрудничество с местни компании и други подобни. Тук правя същото, но онлайн“.
На забележката, че може просто да поиска дарения, Раваняни отговори: „Мога да опитам, но представете си, ако поискам дарения за закупуване на камери и създаване на подкаст? Как според вас биха реагирали повечето хора? Не мислите ли, че може да ме набият, защото вместо това трябва да дам парите на бедните и болните?“.
Намесата на епископа
Съобщава се, че епархийският епископ е отправил предупреждение към отеца, наричайки рекламните му интеграции „неуместни“ и му е забранил да осъществява подобни инициативи без разрешение.