4 суперхрани, които не струват

03 януари 2019 | 06:16
видяна 3313
коментари 1
снимки: Pixabay

През последните години здравословното хранене се превърна в мания, от която бизнесът се възползва на пълни обороти. По улиците можете да видите все повече магазини с „био“ продукти, които би трябвало да са пресни, без излишни химии, без глутен и дори диетични. Отвсякъде ни убеждават, че ако започнем да ги консумираме, животът ни ще се промени коренно. Само че много от тези храни нито са толкова био, нито са толкова здравословни или пък диетични. Днес австралийският диетолог Паула Норис ще ни отвори очите за суперхраните, към които е препоръчително да не посягаме.

1.Кокосово масло



Кокосовото масло е любо на всички вегани и хора, вманиачени в здравословното хранене. Често то се използва не само за готвене, но и като разкрасително средство.

„Много хора твърдят, че кокосовото масло подпомага метаболизма, засилва имунната система и намалява апетита, но истината е, че това не е доказано. Освен това, то има най-висок процент на наситени мазнини от всички масла, почти 90%, което съвсем не е здравословно. Съветвам ви да го консумирате умерено“, споделя Паула Норис.

2.Ябълков оцет



Често се споменава, че ябълковият оцет може да направи чудеса с тялото ви, тъй като една лъжица сутрин задвижва ударно метаболизма ви. Но според Паула това е характерно за всеки оцет.

„Ябълковият оцет съдържа пектин, който действа благоприятно на стомаха като пребиотик, но това важи за всиччки плодове. Да не забравяме все пак, че той уврежда зъбите, така че не наблягайте на него“, съветва ни още тя.

3.Годжи бери



Този плод е богат на витамин А и витамин С, които са изключително важни за поддържането на имунната ни система. Съдържат антиоксиданти, но съвсем не са толкова необходими на организма ни. Според Паула Норис те имат също толкова важни съставки, колкото и далеч по-евтините горски плодове.

4.Бланширани ядки



Всеки модерен човек, истински запален по здравословното хранене, не яде печени и дори сурови ядки. Преди да ги консумира, той задължително ги накисва във вода за няколко часа, дори за цяла нощ, за да може организмът да ги преработи по-лесно. Ето какво казва Паула по въпроса:



„Почти няма доказателства в защита на твърдението, че бланшираните ядки са по-полезни от суровите. По начало всички ядки съдържат много полезни вещества за организма, без значение дали са бланширани, препоръчително е да се консумират сурови.“

Четете още: 20-минутна тренировка, с която да стегнете дупето след празниците

Коментари

1 lilana mitkova di svizzera i bulgaria
  12 януари 2019 | 00:09 отговор
 

KUESTE KOZE PER MANDARE TROPO SANI PER SALUTE

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.