5 типа коремче при жените и как да го свалим

12 юли 2018 | 07:06
видяна 19307
коментари 0
Снимки: Pixabay, Instagram

Трудно е да се отървем от тлъстините по корема, ако не знаем причината за появата им. Лекарите твърдят, че затлъстяването в тази зона може да се дължи на различни неща, сред които и сериозни здравословни проблеми като хронични възпаления, диабет и хипертония.

В тази статия ще ви разкажем за петте най-разпространени типа тлъстини на корема при жените – както и за някои начини да свалим излишните сантиметри.

1. Подут корем


Ако често страдате от подуване на корема, това може да увеличи значително обиколката на талията ви. За да решите този проблем, пийте пробиотици и много вода. Полезни ще са и ежедневните 30-минутни разходки. Не забравяйте за здравословното хранене, избягвайте тестените изделия от пшенично брашно и яжте по-полезни продукти.

Можете да нормализирате храносмилането и дейността на отделителната система, ако поемате много влакнини. Яжте повече листни зеленчуци, овесени трици и пълнозърнести храни, които са естествен източник на фибри.

Можете да намалите подуването на корема и с помощта на тренировки, но вместо коремни преси правете планк. Легнете на пода, подпрени на лактите и на пръстите на краката, и повдигнете цялото тяло над земята с изправени крака и гръб. В началото задържайте в горна позиция по 10 секунди и постепенно увеличете продължителността до една минута. Друго ефективно упражнение са лицевите опори.

2. Подкожни тлъстини


Макар този вид затлъстяване да е относително безвреден, именно той тревожи най-много жените, които искат да отговарят на съвременните стандарти за красота. В този случай тлъстините се натрупват непосредствено под кожата. Могат да са разположени на различни зони от тялото, но най-често се съсредоточават около талията и на ханша.

От гледна точка на биологията тези тлъстини са относително безвредни, но ще трябва да се поизпотите доста във фитнеса, за да ги стопите.

3. Тлъстини в долната част на корема

Ако мастните натрупвания са разположени основно в долната част на корема, те обикновено са възникнали в резултат на заседнал начин на живот и/или някои храносмилателни проблеми.

Ако забелязвате, че обиколката на талията ви е започнала да се увеличава, най-вероятно мазнините се натрупват именно по този модел. Сериозни причини за безпокойство няма, но все пак е по-добре да се постараете да свалите излишните сантиметри. Яжте повече плодове и зеленчуци и избягвайте сладките газирани напитки и изделията от бяло брашно. Освен това откажете напълно алкохола, защото той е същинска мастна бомба за вашия корем. И в никакъв случай не спирайте полезните мазнини (например онези, които се съдържат в авокадото и ядките). Те много ще ви помогнат да отслабнете!



Основният ви помощник в стопяването на такова коремче ще е най-обикновената физическа активност. Разхождайте се пеша по-често, практикувайте йога. Да ходите на фитнес е препоръчително, но не и задължително!

4. „Резервна гума“


Тлъстините от този тип се натрупват на талията в резултат на небалансираната диета и заседналия начин на живот в продължение на дълъг период от време. Ако искате да се отървете от тези мастни натрупвания, трябва да спазвате здравословна диета, включваща следните продукти и вещества:

- пълнозърнести храни като овесени и пшенични ядки, кафяв ориз;
- полезни мазнини (ядки и зехтин);
- растителни белтъчини;
- комплекс от необходимите витамини и минерали.

5. Висцерално затлъстяване на корема

Този тип мастни натрупвания е най-опасен, защото тлъстините постепенно заемат цялото свободно пространство между органите в коремната кухина.

Висцералното затлъстяване може да е предизвикано от широк спектър проблеми – от нетолерантност към глюкоза до хипертония, сърдечно-съдови заболявания и дори диабет от втори тип. Най-често срещаните причини са прекомерната консумация на захари, липсата на достатъчна физическа активност, остаряването и хормоналните нарушения.

За да стопите тези мастни натрупвания, престанете да ядете нездравословна храна, спазвайте балансирана и засищаща диета, хранете се на малки порции, избягвайте преяждането, ограничете консумацията на кофеин и включете в ежедневното си разписание физически упражнения със средна интензивност. Освен това от полза ще са дихателните упражнения и медитацията!

Имаме добри новини за вас – много скоро, след като започнете да се борите с тлъстините по корема, ще забележите не само намаляване на обиколката на талията, но и общо смъкване на теглото и подобряване на съня. Пожелаваме ви успех!

 

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?