Най-накрая разбрахме... Защо французойките не напълняват

26 януари 2021 | 10:57
30662
2
Снимки: Инстаграм
2

Френската кухня се слави с разнообразието си от калорични ястия, но французойките винаги са се отличавали със стройна фигура. Тайната им ни разкрива бившата генерална директорка на американския филиал на компания „Veuve Clicquot“ Мирей Гилиано в своята книга „Защо французойките не напълняват“.

„Долу диетите! Нито идеологиите, нито технологиите ще ви помогнат. На вас ви трябва това, което имат фрацузойките – хармонично и изпитано от времето отношение към храненето и към живота. Решаващ аргумент против радикалните методи за отслабване е, че те пренебрегват особеностите на индивидуалния ви метаболизъм. Подробните инструкции за отслабване обикновено се пишат от мъже – а мъжете рядко се сещат, че женската физиология е нещо специално. Женският метаболизъм се променя с възрастта – 25-годишната жена се бори с наднорменото тегло по различен начин от една дама на 45“, пояснява Гилиано. „Французойките „ядат с главата си“ и не стават от трапезата с чувство за натъпкан стомах или вина“.

 

 

Audrey Tautou

A post shared by Portrait of Glamour (@portrait_of_glamour) on


По думите на Мирей основният принцип на хранене на французойките е, че те умеят да контролират апетита си и да избират как, кога и от какво да се въздържат. Гилиано твърди, че само така можем да постигнем „зравословно тегло“, с което да се чувстваме комфортно. „Теглото ни в килограми през различните периоди от живота ни се променя, но неизменно трябва да запазим доза нарцисизъм и хедонистична нагласа – двете неща не са чак толкова лоши и не се изключват едно друго“, твърди Мирей.

Как да преминете към „френска“ система на хранене?

Първи етап – дневник на храненето

Първо трябва да разберете кои са вашите „вредители“ – продуктите, които консумирате в по-големи количества от нужното. За целта в продължение на три седмици записвайте всичко, което сте изяли, с бележки за приблизителния размер на порциите, мястото и времето на ядене. Не е нужно да броите калориите – французойките изобщо не се замислят за калории.

Втори етап – определяне и изолация на „вредителите“

Като анализирате своя дневник на храненето, ще разберете консумацията на кои продукти ще е добре да намалите – именно да намалите, а не да спрете напълно. Обърнете особено внимание на шоколада, тестените изделия и мазните храни. Постарайте се постепенно да ограничавате консумацията им или да им намерите алтернатива.

Позволявайте си глезотии през уикенда. По-добре да се отпуснете в събота, а в неделя отново да се настроите за своята хранителна програма, за да потръгне гладко идната седмица. Позволявайки си нещо от „вредителите“, се откажете от нещо друго или увеличете физическата активност, за да компенсирате ефекта. Например, направете си на следващия ден половин час по-дълга разходка. „Щом разберете какво ви доставя най-голямо удоволствие, ще осъзнаете и най-добрия начин да компенсирате това“, уверява ни Мирей. „Не е хубаво да ядете пица три поредни дена, но и три часа във фитнеса в неделя са твърде много“.



За да подготвите организма си за преминаване към новата система на хранене, Гилиано ви съветва да започнете с уикенди на „вълшебна“ лучена супа. Яжте супата сутри, одеб и вечер през целия уикенд, чак до неделната вечеря. Тогава можете да си позволите 100-200 гр. месо или риба със зеленчуци, приготвени с краве масло или зехтин, както и малко плодове.

Вълшебна лучена супа

Съставки:
900 гр. праз лук

Приготвяне:
Почистете и измийте праза. Отрежете зелените стръкове, оставяйки сямо белите и светлозелени части. Сложете лука в голяма тенджера и го залейте с вода. Оставете супата да кипне и я варете без капак 20-30 минути. Прецедете течността в отделен съд, а праза прехвърлете в купа. Пийте бульона (със стайна температура или претоплен) по една чаша на всеки 2-3 часа. Можете да ядете по половин чаша варен праз с няколко капки лимонов сок и зехтин на закуска, обяд и вечеря – или когато огладнеете.

Трети етап – стабилизация

Колкото и парадоксално да звучи това, на този етап можете да си позволите повече „глезотии“, отколкото на предишния. Най-важното е да не забравяте за баланса. „Строгостта е майка на неуспеха. Вашето съзнание ще се разбунтува срещу всяка програма, възприемаща се като наказание“, казва Мирей. „Отказвайки се от скъпата на сърцето ви чаша вино на обяд или от кроасана на закуска, няма да можете да се залъгвате дълго – организмът ви рано или късно ще ви отмъсти“.

 

#vanessaparadis

A post shared by (@90s80s70s60s50s) on


Четвърти етап – целият ви останал живот

„Сега вашият начин на живот и на хранене отговаря на вашите вкусове и на метаболизма ви, пасва ви като класически костюм на Chanel и ще остане с вас завинаги, променяйки се минимално през годините“, твърди Мирей Гилиано. „Да се научиш да се храниш правилно е като да научиш чужд език, идеален резултат ще получите, само ако се потопите в нужната среда“.

Основни принципи на хранене на французойките:

* Продуктите се купуват на пазара, а не в супермаркета. Най-важното е качеството.
* Пазарувайте по няколко пъти седмично, подчинявайки се на режима си на хранене, а не на глада.
* Разнообразявайте храненето си според сезона. Яжте свежи и сезонни плодове и зеленчуци.
* Гответе у дома и избягвайте полуфабрикатите.
* Яжте на малки порции.
* Ако не ви остава време за закуска, вземете си закуската със себе си, а вечерята превърнете в истинска трапеза.
* Яжте, без да бързате, на маса. Дъвчете бавно, дори ако поначало това ви се стори леко театрално.
* По време на хранене не се разсейвайте с телевизия, книги или смартфон. Мислете само за храната и й се насладете.
* Два пъти на ден яжте домашно кисело мляко като десерт, на закуска или между храненията.
* Пийте много вода.
* Не е нужно да отказвате виното, но не пийте повече от две чаши на ден.
* Не дръжте у дома си вредна храна, за да избегнете изкушението.
* Поглезвайте се от време на време.

„Гастрономичната скука води до нездравословно хранене. Без импровизации и експерименти със сигурност ще станете заложници на хранителната рутина, а тя е също толкова отвратителна, колкото рутината в личния живот“.

 

Още по темата

Коментари

2 Без да съм чел глупостите на уоманките!
  27 януари 2021 | 19:58 отговор
 

Щото не се тъпчат безобразно от лакомия!!!

 
1 Без да съм чел глупостите на уоманките!
  27 януари 2021 | 19:57 отговор
 

Щото не се тъпчат безобразно от лакомия!!!

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.