От понеделник или неделя? Три правила за започване на диета

30 юли 2019 | 11:07
1155
0
Снимки Pixabay
0

За започването на диета трябва да изберете момент на оптимизъм и щастие, казвал великият Карл Лагерфелд, който явно много добре е познавал капризите на човешкото тяло. Кайзерът на модата има опит в свалянето на килограми. Самият той се шегувал, че се е разделил с цели 40, за да си позволи да носи любимите костюми на дизайнера Еди Слиман. Шегата на Лагерфелд не е далече от истината. Иначе казано - успехът на всяко едно начинание зависи от времето, което сме избрали за неговия старт. И от решението дали промяната ще е временно ограничение или ще стане неотменна част от начина ни на живот. Как да се мотивираме, за да успеем?


Първо правило: От понеделник или неделя?

Вероятно всеки от вас поне веднъж в живота си е произнасял следната реплика: "От утре съм на диета". Или: "След Нова година взимам мерки?", "Край, след отпуската се стягам." Звучи познато, нали? Оказва се, че този съзнателен психологически подход води до обречена на неуспех кауза. Първо, защото винаги си казвате, че "като за последно" добре ще си хапнете, преди да минете на строга диета. Започвате алчно и безконтролно да се нахвърляте върху любимите си вредни храни. С идеята, че скоро ще се лишите от тях.

Другата уловка е, че с подобни "заричания" попадате в капана на отложените обещания. Натъквайки се на поредната неустоима хранителна съблазън, вие отлагате диетата "за следващия понеделник". И така до безкрайност...В общи линия стартът на диетата трябва да е от момента, в който наистина сте готови за това, изхождайки от моментното си състояние.



Второ правило: Оптимизъм или песимизъм е нужен, Карл!

Оказва се, че експертите нутриционисти са съгласни с Лагерфелд - диетата обича щастливите хора. В този труден момент на лишения и раздразнителност, свързан с формирането на нови навици, трябва да имате силна положителна мотивация и желание за успех. Опонентите на тази теория са психолози, които смятат, че разочарованието и неуспеха действат мобилизиращо с ефекта на камшик - подтикват ни към активност. Карат ни да си обещаем, че никога повече няма да се върнем в старото положение. С други думи, започването на диета изисква съответната психотерапия, първа стъпка към така желаната кардинална промяна.

Трето правило: Свободно време

Преди да започнете каквато и да е диета, погледнете си графика. Необходима е не само силна воля, но и достатъчно свободно време, за да се посветите на отслабването. Това означава търсене на подходящи рецепти, да сверите информацията за избрания от вас режим, да отскочите до магазина, избирайки подходящите продукти. Не си струва да започвате диета, ако не може да си позволите да инвестирате в това нужното време и енергия. Кардиналните промени изискват самоотверженост и търпение. И един съвет: в първите дни на диетата намалете темпото и ограничете социалните контакти, свързани с излизане, компании, вечери...По време на тези събирания ще се появят много изкушения, които могат да ви накарат да дадете "заден", в случай, че вече сте на режим.

И още, погледнете на диетата като на нещо рутинно и позитивно като цяло, за да облекчите положението. 

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.