Психология на храненето

06 април 2012 | 08:48
8216
7
7

За определянето на психическото състояние, проблемите и потребностите на даден човек трябва да се направят куп тестове и да се покани специалист психолог...

А може и просто да видите какво яде тази човек!

Ще ви разкажем за психологията на храненето, давайки за пример най-известните звезди.

Преди много години известната психоложка и писателка Лиз Бурбо била обикновено момиче, мечтаещо да отслабне. За да се придържа към диетата си, тя започнала да си води дневник на храненията и записвала в него всичко, което изяждала или изпивала през деня. Това наблюдение й помогнало не само да свали излишните килограми, но и да разработи собствена теория! Бурбо забелязала, че човешкото тяло е пряко зависимо от психологията на храненето, а т.е. от това, което ядем.

Хората често се утешават с ядене. Вместо да се вслушаме в нуждите си, ние просто бъркаме в хладилника да си извадим нещо вкусничко. В тази статия ще ви разкажем как да определите емоционалното си състояние и неудовлетворените си желания по хранителните си потребности.

Психология като на Салма Хайек – пристрастеност към мазните храни



Мазните храни може да са много вредни, но милиони хора ги обожават. Линдзи Лоън е известна с любовта си към хамбургерите и пържените картофки, а Салма Хайек признава, че въпреки склонността си към напълняване не може да се откаже от мазните продукти.

Какво показва това? Според Лиз Бурбо хората злоупотребяват с мазни храни, когато изпитват чувство за вина. Човек, наблягащ на мазното иска да се самонакаже за нещо. Сигурен е, че трябва да бъде загрижен за другите, а не за себе си. Възможно е да смята грижите за самия себе си за признак на егоизъм. А такива хора често изпитват отвращение към себе си, както на физическо така и психологическо ниво.

Психология като на Сандра Бълок – пристрастеност към сладкото



Холивуд е пълен с почитатели на сладкишите. Сандра Бълок например обожава шоколада, тортите и другите сладки храни. Междувременно диетолозите са изчислили, че дневната необходима доза захар може да се набави от три пресни плода. Всичко останало вече е над нормата.

Какво показва любовта към сладкишите? Според Лиз Бурбо стремежа към сладкото се дължи на липса на нежност. Хората, обичащи сладко, обикновено са твърде строги към себе си и рядко си позволяват да се похвалят сами. Ако пък все пак решат да се възнаградят с нещо, не го правят с комплименти, а с бисквити и шоколадови бонбони.

Очаквайте продължение

Коментари

7 .....
  03 януари 2014 | 02:28 отговор
 

а за почитателите на всичко това взето заедно...ахаха

 
6
  06 април 2012 | 17:52 отговор
 

vaiiii mng tupa statiq!nqma ni6to vqrnoo!

 
5
  06 април 2012 | 14:11 отговор
 

Пълни глупости...

 
4 Бу
  06 април 2012 | 12:16 отговор
 

В една серия на един от филмите, които следя, се разказваше точно за момичета, които си водят дневници за храненето. Всъщност, те се вманиачават на тази тема, започват да си пресмятат калориите, да си броят залъците и в крайна сметка, това води пък до психологически проблеми и често до булимия. Не го намирам да редно, особено да го правиш сам. Ако наистина имаме проблем с килограмите, трябва да се консултираме с диетолог, защото за всеки човек е индивидуално.

 
3
  06 април 2012 | 12:02 отговор
 

Аз пък не съм съгласна за сладкото.Поне при мен не е така.

 
2 sis
  06 април 2012 | 11:47 отговор
 

за сладкото съм съгласна

 
1
  06 април 2012 | 10:56 отговор
 

daite neshto za testenite pochitateli :D

 

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.