ТОП 5: Какво да хапваме през есента

09 септември 2018 | 09:18
видяна 10601
коментари 0
Pixabay.com, Unsplash.com

За да подсилите организма си през есента трябва да заложите на определени храни, така че да сте във форма. Ето кое трябва да попадне в ТОП 5 във вашето меню:

Тиква

хфэхжг

Тя е богата на бета-каротин, витамин С и фолиева киселина. Консумацията й може да намали риска от развитие на рак и да осигури защита срещу сърдечносъдови заболявания. Семената на тиквата също съдържат висока хранителна стойност и са полезни за организма заради цинка и омега-3 мастните киселини.

Къдраво зеле

ъэ

Този зеленчук работи успешно за повишаване на имунитета, както е нужно за този сезон. Помага за изчистването на белите дробове, пази от алергии и инфекции, особено на стомаха и черния дроб. Къдравото зеле е богато на желязо, бета-каротин, калций, калий и витамин С, поради което присъствието му на масата е препоръчително.

Червени боровинки

оъфйог

Червените боровинки са здравословни плодове, чиито сезон е именно есента. Те са нискокалорични и буквално натъпкани с полезните за сърцето антиоксиданти – антоцианини. Този плод играе и важна роля при лечението на заболявания на венците, възпаления в устната кухина, инфекции на пикочните пътища, както и при различни форми на рак. Може да намерите пресни червени боровинки през месеците от септември до декември.

Ябълки

ъэ

Ябълките имат силни противовъзпалителни и антиалергични свойства, които могат да се борят с общи инфекции и алергии. Те съдържат флавоноиди, някои от най-мощните антиоксиданти. Хората, които консумират богата на флавоноиди, имат по-нисък риск от сърдечни заболявания и инфаркт. Ябълката спомага за понижаване на стойностите на кръвното налягане и високите нива на холестерол.

Круши

эф

Крушите съдържат витамините С, В1, В2, В6, Е и К. Те облекчават чревните разстройства, благодарение на високото съдържание на танини. Полезни са за храносмилането. С консумацията на една круша получавате четири грама фибри, което е еквивалентно на една и половина чаши кафяв ориз. Помагат също за поддържане на по-ниски нива на холестерол в кръвта и подобряване на контрола на кръвната захар. 

Коментари

Добави Коментар

Най-четени

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?